عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 23 آبان 1402
بازدید : 160
نویسنده : وحید

نسبیت انشتین

 

این تئوری نسبیت انیشتین به روایت تصویر است.
 قطار با سرعت خیلی بالا در حرکت است و زمان بیرون و داخل قطار یکسان سپری نمی‌شود، دختری را که در قطار می‌بینید در حال نگاه‌کردن به آینده است!



:: موضوعات مرتبط: عکس های جالب , دانستنی های جالب , ,
:: برچسب‌ها: نسبیت , انشتین ,
تاریخ : دو شنبه 22 آبان 1402
بازدید : 148
نویسنده : وحید

ماشین قدیمی

 

ماشینى عجیب که در سال ۱۹۳۰ در بریتانیا توسط جان آرچیبالد ساخته شد. این ماشین الکتریکى قادر بود تا سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت حركت كند.



:: موضوعات مرتبط: عکس , عکس های قدیمی , دانستنی های جالب , ,
:: برچسب‌ها: عکسقدیمی , دانستنی ها , جالب ,
تاریخ : یک شنبه 21 آبان 1402
بازدید : 134
نویسنده : وحید

زندان

بزرگترین زندان بولیوی به نام "سان پدرو" یک جاذبه توریستی محسوب می‌شود. از این زندان و شهرک هیچ نگهبانی محافظت نمی‌کند و زندانیان می‌توانند با خانواده هایشان در آنجا زندگی کنند.



:: موضوعات مرتبط: مطالب جالب , دانستنی های جالب , ,
:: برچسب‌ها: زندان , بولیوی ,
تاریخ : دو شنبه 15 آبان 1402
بازدید : 100
نویسنده : وحید

هوایی که داخل بسته های چیپس وجود دارد، گاز ازت (نوعی نگهدارنده) است و مانع

از آن میشود که چیپس تا مدتی فاسد گردد.

اما این گاز با مواد درون چیپس ترکیبی سرطانزا تشکیل میدهد.



:: موضوعات مرتبط: مطالب جالب , دانستنی های جالب , سلامت و بهداشت , ,
:: برچسب‌ها: مضرات , چیپس ,
تاریخ : یک شنبه 14 آبان 1402
بازدید : 126
نویسنده : وحید

ایتالیا با ۵۸ میراث ثبت شده در رده اول قرار دارد

ایران با ۲۶ میراث ثبت شده جزو ده کشور دنیا قرار دارد.

 



:: موضوعات مرتبط: مطالب جالب , دانستنی های جالب , ,
:: برچسب‌ها: میراث , جهانی , ایتالیا , ایران ,
تاریخ : شنبه 13 آبان 1402
بازدید : 84
نویسنده : وحید

غلظت خونتان را با دمنوش آویشن با عناب درمان کنید

 

▫️رقیق‌کننده خون و رفع غلظت خون

▫️بالا برنده حرارت غریزی و افزایش قدرت پمپاژ قلب

▫️مفید برای رفع آسم و نفس تنگی

▫️برطرف‌کننده خارش های شدید بدن

▫️درمان‌کننده فارنژیت و عفونت حلق

▫️مفید در درمان سرماخوردگی ویروسی

▫️قطع خونریزی بواسیر و زخم روده بزرگ

▫️دمنوش مفید برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , سلامت و بهداشت , ,
:: برچسب‌ها: درمان , غلظت , خون ,
تاریخ : جمعه 12 آبان 1402
بازدید : 123
نویسنده : وحید

علت معده درد های طولانی چیست ؟

 

???? معده دردهای طولانی نتیجه ی لاغری های غیر اصولی

 

???? مصرف ترشیجات برای لاغری و عدم تحرک و طولانی بودن زمان گرسنگی و عدم مصرف سبزیجات از مهمترین علل معده دردهای طولانی است.



:: موضوعات مرتبط: مطالب جالب , دانستنی های جالب , سلامت و بهداشت , لاغری , ,
:: برچسب‌ها: لاغری , درد معده , گرسنگی ,
تاریخ : جمعه 12 آبان 1402
بازدید : 119
نویسنده : وحید

در سال ۱۶۲۰ آقای ون دربل اولین زیردریایی را ساخت که میتوانست در عمق ۵ متری حرکت کند،البته با توجه به کمبود امکانات قابلیت حمل ۱ نفر را داشت،البته ان ۱ نفر باید بسیار قوی بود که بتواند پرره ها یا همان پاروی زیر دریایی را حرکت دهد تا زیردریایی حرکت کند‌.



:: موضوعات مرتبط: عکس , عکس های قدیمی , عکس های جالب , دانستنی های جالب , ,
:: برچسب‌ها: زیر دریایی , اولین , تاریخ ,
تاریخ : دو شنبه 6 آذر 1396
بازدید : 2079
نویسنده : وحید

 

شهر تبریز، شهر اولین‌ها است به عنوان نمونه نخستین سازمان توسعه گردشگری شهرداری‌های کشور در این شهر مجوز گرفت و تأسیس شد. این سازمان در سال ۱۳۹۴ و هم‌زمان با انتخاب تبریز به عنوان پایتخت نمونه گردشگری اسلامی دنیا در سال ۲۰۱۸ میلادی، شکل گرفت تا بتواند گامی مثبت در جهت ارتقای گردشگری کشور بردارد.

نخستین هتل به سبک امروزی ایران نیز نخستین بار در تبریز دیده شد. میرزا اسحاق‌خان معزالدوله در سال ۱۲۸۲ هجری شمسی این هتل را در جوار پل قاری تأسیس کرد و آن را با عنوان مهمانخانه نظافت به همه معرفی کرد.

 

در اعلانی که در بیست و پنجم شعبان سال ۱۳۲۱ هجری قمری درباره مهمانخانه نظافت منتشر شد، چنین آمده است:

 

 مهمانخانه نظافت، نزدیک میدان مشق

اولاً مقصود از تأسیس این مهمانخانه استراحت عمومی است. برای اینکه وقتی به کسی یکساعت به ناهار مانده یا یک به شام مانده مهمان ناخوانده وارد می‌شود، در خانه هم خوراک به قدر کفایت درست نمی‌شود، لهذا معلوم است که برای صاحبخانه دلگیری خواهد شد، در این حالت می‌تواند فوراً از مهمانخانه شام و ناهار بخواهد.

 

دوم آنکه کسی می‌خواهد رفیقی، دوستی را مهمان کند، خانه بیرونی ندارد برای پذیرایی مهمان. در این حالت می‌تواند مهمانش را به مهمانخانه دعوت نماید.

 

سوم اینکه کسی از آقایان و محترمین مسافر تا به شهر تشریف می‌آورند یا باید در کاروانسرا منزل نمایند یا که خانه کرایه بکنند و اسباب هم یا باید خودشان بیاورند یا اینکه در آنجا بگیرند. در هر دو حالت اسباب اذیت و مخارج زیاد است؛ اما حالا به مجرد ورود به شهر، به مهمانخانه تشریف آورده، هر قدر اتاق لازم داشته باشند، مفروش مهیا با تمام اسباب خواهند دید. ناهار و شام و چای و قلیان همه چیز در منزلش مهیا خواهد بود.

 

چهارم اینکه آقایان تجار و اصناف هر قدر خوراک به حجره‌شان بخواهند داده خواهد شد و می‌توانند که ماهیانه قرار گذاشته هر روز ناهار معین را آدم مهمانخانه به حجره‌شان در وقت ناهار خواهد آورد و با ایشان به قرار مشتری دائمی رفتار خواهد شد.

 

پنجم اینکه اگر کسی از آقایان ماهیانه قرار گذاشته، هر چند مجموعه هر جور غذا که خودشان معین نمایند در شام و ناهار به منزلشان در وقت معین فرستاده خواهد شد و دقت تمام در همه مصالح شام و ناهار خواهد شد.

 

ششم اینکه اگر کسی مهمانی داشته باشد یک روز و دو روز از پیش خبر بدهند؛ هر چند مجموعه ناهار و شام بخواهند درست کرده فرستاده خواهد شد.

 

هفتم اینکه کمیتا در این مهمانخانه مواظب نظافت و تمیزی ظروف و اسباب خواهد شد که بالعموم ظروف و اسباب پاک و تمیز بشود.

 

هشتم هر جور خوراک ایرانی و فرنگی موجود خواهد شد. به موجب اعلان علی‌حده روز بروز اعلان خواهد شد.

 

نهم در ماه مبارک رمضان نیز افطار و سحور در مهمانخانه حاضر است. هر کس میل داشته باشد تشریف بیاورد.»شایان ذکر است نخستین رستوران ایران نیز کارش را در تبریز آغاز کرد. این رستوران بخشی از فضای مهمانخانه نظافت را به خود اختصاص داده بود.

نخستین سالن سینمای عمومی ایران در سال ۱۲۷۹ هجری شمسی و ۵ سال بعد از اختراع جهانی سینما در تبریز تأسیس شد. این سالن سینما با نام سینما سولی شناخته می‌شد.

 

گفتنی است نخستین سینمای خودرویی کشور نیز در تبریز ساخته شد.

 

یادآور می‌شود نخستین چاپخانه سربی با حروف فارسی و عربی در تبریز تأسیس شد. شاهزاده عباس‌میرزا این چاپخانه را در سال ۱۲۲۷ هجری شمسی تأسیس کرده است. تبریز شهری است که محمدعلی تربیت نخستین کتابخانه دولتی ایران را در آنجا پایه‌گذاری کرده است. این کتابخانه در سال ۱۳۰۰ در یکی از اتاق‌های دبیرستان محمدیه واقع در کوی حرم‌خانه و پشت استانداری فعلی پایه‌گذاری شد و در سال ۱۳۱۲ به میدان دانشسرا منتقل شد.

 

 

خاطرنشان می‌شود نسخه‌های خطی کتابخانه تربیت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به کتابخانه ملی تبریز منتقل شدند.



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , ,
:: برچسب‌ها: تبریز , شهر اولین ها ,
تاریخ : جمعه 19 آبان 1396
بازدید : 954
نویسنده : وحید

 

قدیمی ترین اگهی ترحیم که از سال 1365 تا امروز از روی دیوار کنده نشده است.



:: موضوعات مرتبط: عکس های جالب , دانستنی های جالب , ,
:: برچسب‌ها: عکس جالب , عجیب ,
تاریخ : جمعه 19 آبان 1396
بازدید : 1013
نویسنده : وحید

 

کهن سالترین فرد جهان با 131 سال سن در استان همدان



:: موضوعات مرتبط: عکس های جالب , دانستنی های جالب , ,
:: برچسب‌ها: کهن سالترین فرد جهان ,
تاریخ : جمعه 12 آبان 1396
بازدید : 871
نویسنده : وحید

 

 

 

اول به همه تصاویر بالا به خوبی نگاه کنید بعد فردی که نسبت به ان بیشترین ترس را دارید انتخاب کرده و بعد تعبیر آن را در ادامه مطلب ببینید.



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , ,
:: برچسب‌ها: تست روانشناسی , جالب ,
تاریخ : چهار شنبه 4 فروردين 1395
بازدید : 1909
نویسنده : وحید

عجیب الخلقه ترین مرد ایران!

سیاه خان بوشهری در صد و یک سال پیش در سال 1291 شمسی در اطراف شیراز در روستایی در اطراف زرقان در خانواده ای کشاورز با زایمان طبیعی به دنیا آمد.او از 6 سالگی به بعد به طور ناگهانی سریع دچار رشد بدنی شد به طوری که در 9 سالگی 20 ساله به نظر می رسید. روزها در کنار خیابان و پیاده رو، کنار جوی آب و زیر سایه درختان و ساختمان ها او را روی تکه پارچه ای می نشاندند و مردم و رهگذران به صورت سیرک یا نمایش به دیدن هیکل و قیافه وحشتناک او می آمدند و گاه بعضی تماشاچیان به او کمک های مادی مختصری به صورت صدقه می کردند.


عجیب الخلقه ترین مرد ایران! ، انسان های عجیب الخلقه ، عجیب الخلقه ترین مرد ایران

عکس عجیب الخلقه ترین مرد ایران

بعضی از بچه ها به او سنگ می زدند و فریاد او بلند می شد ولی امکان و توان برخاستن و دفاع یا تلافی نداشت. گاه بچه های کوچک و زن ها از مشاهده چهره و هیکل عجیب و ترسناک او از وحشت جیغ زده و گریه می کردند. شهرت این غول عجیب الخلقه و کریه به تدریج به شهرستان های دیگر فارس رسید و از نقاط دوردست به دیدن این به قول بعضی در آن زمان «انسان جن زده» می آمدند. خانواده وی برای درمان او از داروهای گیاهی مختلف، بخورها، ادعیه، جادو، اوراد رفع جن و شربت های طلسم شکن استفاده می کردند.

به تدریج عده ای افراد زرنگ و فرصت طلب با موافقت خانواده وی به صورت اکیپ دور او را گرفته و ابتدا از هر تماشاچی پول می گرفتند و بعد اجازه نزدیک شدن و مشاهده این فرد غول مانند را می دادند و بدینوسیله ممر معاشی برای خانواده و دیگران بود.

سیاه خان ، عجیب الخلقه ترین مرد ایران ، انسان جن زده


در سال 1301 شمسی آقای دکتر قربان، بنیانگذار و اولین رئیس دانشکده پزشکی شیراز سیاه خان را می بیند و از آن پس مرتب به دیدن او می رود و علاوه بر کمکهای مالی مکرر برایش دارو و غذا می برد. گاه با درشکه و زحمت او را به دانشگاه پزشکی می آوردند و دکتر قربان به علت مشکلات پیاده و سوار کردن سیاه خان، خود در داخل درشکه او را معاینه و درمان های لازم را تجویز می کرد. به دستور دکتر قربان به علت مشکل بودن زندگی در کوچه و منزل وی را در بیمارستان سعدی شیراز متعلق به دانشکده پزشکی بستری می کنند.

دکتر قربان به علت نادر بودن این فرد در جهان و شرایط بسیار عجیب او خیلی به او علاقه مند شده بود و در آن زمان به پزشکان و دانشجویان می گفت «سیاه خان در عالم پزشکی گوهر شب چراغی است» وزن جمجمه او که 7‎/5 کیلوگرم بود، تحمل این سر بزرگ و ترسناک را روی گردن سیاه خان مشکل می کرد. به علت وزن فوق سنگین بدن و طول زیاد قد و ناهنجاری شدید مهره ها و گردن و کمر قادر به سرپا ایستادن نبود و برای این کار احتیاج به کمک حداقل 4-3 نفر قوی هیکل داشت.

 

عجیب الخلقه ترین مرد ایران! ، انسان جن زده ، سیاه خان بوشهری


سیاه خان تا پایان زندگی اش در بیمارستان به سر برد. این هیولای خوفناک با قدی به طول 259 سانتی متر و هیکلی باوزن 250 کیلوگرم کف پاها کاملاً صاف و به علت کف بسیار پهن و دراز پاها موقع راه رفتن تلپ تلپ کف پا به زمین کوفته می شد. حالات و اخلاق و روحیات او شبیه بچه ها بود. فردی عقب مانده و کم هوش بود. گاه حالات شدید امیال جنسی بدون کنترل و خجالت داشت. اشتهای او به غذا در حد 4-3 نفر انسان سالم پراشتها بود. قواره هیکل او خیلی عجیب و وحشتناک بود.

حجم جمجمه وی 1470 سانتی متر مکعب بود. طول دست او 117 سانتی متر و طول پای او 125 سانتی متر بود. به علت حجیم و سنگین بودن جمجمه و گردن و سنگین بودن هیکل او و فشار دائم این وزن زیاد روی ستون فقرات ستون مهره ها در ناحیه سینه و پشت به طرف عقب و کمی به سمت راست قوز برداشته بود. اگر این قوز وجود نداشت، قد کامل او بیش از 259 سانتی متر فعلی می بود.

سیاه خان چندی بعد به علت ذات الریه فوت می کند.

اسکلت وی هم اکنون در دانشکده پزشکی دانشگاه شیراز در معرض بازدید عموم قرار دارد.



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , ,
تاریخ : چهار شنبه 4 فروردين 1395
بازدید : 1116
نویسنده : وحید

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از مرگ فلمینگ در سال ۱۹۶۴ میلادی، رمانهای جیمز باند توسط اشخاص دیگری مانند کینگسلی آمیس، جان گاردنر، ریموند بنسون و سباستین فالکز نوشته شد. علاوه بر این کریستوفر وود دو فیلمنامه نوشت. از این شخصیت تا به حال ۲۲ فیلم ساخته شده است که آخرین آن فیلم «ذره‌ی آرامش» محصول سال ۲۰۰۸ انگلستان است.

از حدود 40 سال گذشته هیچگاه انتظار برای بازگشت جیمز باند دور از ذهن نبوده است. زیرا همچنان که می‌دانید و در انتهای تمامی ‌فیلم‌های باند از زمان «از روسیه با عشق» وعده داده می‌شد، فیلم بعدی در راه است. حالا انتظار برای بیست وسومین مین فیلم باند است. اما مشکل تا اکنون موقعیت مترو گلدوین میر بود که دچار ورشکستگی و قرض بسیار شده بود. به طوری که یکی از اعضای کمپانی در ماه آوریل گفته بود: ما همچنان با وجود بستن استودیو و فقدان خریدار امیدواریم بتوانیم مشتری مطلوب را به دست آوریم و به همین دلیل تولید جیمز باند23 را با همه ی شایعه‌ها منتفی اعلام می‌کنیم.

همه‌ی این‌ها باعث شده است هواداران جیمز باند همچنان در انتظار تولید سری جدیدی از این فیلم‌ها باشند. در حالی که حتی «کریستوفر نولان» نیز آمادگی خود را برای ساخت آن اعلام کرده است و اخیرا به بی بی سی گفته است عاشق ساختن جیمز باند است.



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , ,
:: برچسب‌ها: جیمزباند , فیلم , ماشین ,
تاریخ : چهار شنبه 4 فروردين 1395
بازدید : 1138
نویسنده : وحید

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در داستان‌های عجیب فوتبالی امروز به یک اتفاق بسیار جالب در دیدار آرسنال و دینامو که در سال 1945 انجام شده است می‌پردازیم این مسابقه یک دیدار دوستانه بود که بین آرسنال و دینامو مسکو در ورزشگاه وایت هارت لین برگزار شد.


در اواسط این مسابقه مه غلیظی ورزشگاه را فرا گرفت به طوری که به سختی می‌شد، یک متر جلوتر را دید بازیکنان از داور خواهش کردند که بازی را لغو کند، اما او به خواسته آنها توجهی نکرد و دستور به ادامه بازی داد این مسابقه تحت تاثیر مه غلیظ تبدیل به یک بازی مضحک شد و هیچ کدام از بازیکنان هم تیمی‌های خود را در زمین پیدا نمی‌کردند، سپس آرسنال یک تعویض انجام داد، اما پس از خروج بازیکن تعویضی از میدان آرسنالی‌ها خواستند زرنگی کنند و بازیکن تعویضی دوباره در مه غلیظ و به دور از چشم داور به زمین مسابقه بازگشت تا 12 نفره به بازی ادامه دهند، اما خبر نداشتند که روس‌ها از آنها زرنگ تر بودند و داشتند با 15 بازیکن بازی می‌کردند.


داور مسابقه تا پایان نفهمید که بیش از 22 بازیکن در میدان حاضر است و بعد از مسابقه این موضوع مشخص شد.


اتفاق جالب دیگر در آن مسابقه، این بود که دروازه‌بان آرسنال در مه به تیرک دروازه برخورد کرد و مصدوم شد و سپس جایش را با یکی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه عوض کرد و آن تماشاگر درون دروازه ایستاد.



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , ,
تاریخ : چهار شنبه 4 فروردين 1395
بازدید : 1079
نویسنده : وحید

 

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ تقریبا همه افراد در سطح پوست خود دست کم یک خال را دارند و کمتر فردی است که از وجود آن‌ها بی‌خبر باشد. بسیاری اوقات خال‌ها جنبه زیبایی دارند و بر زیبایی فرد میفزایند و در برخی موارد نیز از زیبایی فرد می‌کاهند.
خال‌ها در اندازه‌های مختلفی در بدن و صورت افراد بوجود می‌آیند و محل قرارگیری آن‌ها می‌تواند اطلاعات جالبی را نشان دهد. گفته می‌شود که خال‌ها می‌توانند اطلاعاتی راجع به خانواده،‌ ویژگی‌های شخصیتیِ، وضع مالی، بخت و اقبال و سلامتی افراد در اختیار بگذارند. در اینجا به برخی از این حقایق اشاره می‌کنیم:
خال میان دو ابرو
خال میان ابروها می‌تواند نشان از دورنمای شغلی بسیار خوب باشد. در واقع، وجود خال در این ناحیه به معنای پیشرفت شغلی، افزایش حقوق یا ارتقاء شغلی می‌باشد.
خال میان چشم و ابرو‍
خال میان چشم و ابرو‍ بدان معنا است که شما فردی قابل انعطاف هستید که می‌توانید به راحتی خود را با شرایط جدید سازگار کنید. شما فردی راحت هستید که می‌تواند به راحتی مدیریت کند.
خال در بالای لب
وجود خال در بالای لب بدان معنا است که بیشتر نگرانی‌های شما راجع به خوراک و پوشاک است و نشان می‌دهد که شما فردی درون‌گرا هستید و مهارت‌های شخصی بسیاری دارید.
خال بر روی گونه
خال بر روی گونه بدین معنا است که شما شخصیتی بانفوذ به خصوص در محل کار هستید و بسیار تاثیرگذار هستید. علاوه بر این، امکان دارد که از نظر مالی شاهد پیشرفت‌های بسیار مطلوب باشید.
خال در کف دست
این خال بدان معنی است که شما هیچ‌گاه دچار مشکلات مالی نمی‌شوید و فردی باهوش و مدیری موفق هستید. اگر این خال پشت دست باشد، به معنای داشتن مهارت‌های مدیریتی بسیار عالی و وضعیت اقتصادی بسیار خوب است.
خال روی پا
این خال نشان می‌دهد که شما فردی ماجراجو هستید که از سفر کردن بسیار لذت می‌برید و در محیط کاری بسیار محبوب هستید. علاوه بر این، به این علت که شما می‌توانید بسیار مسئولیت‌پذیر باشید، مدیر خوبی نیز می‌شوید.



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , ,
تاریخ : چهار شنبه 4 فروردين 1395
بازدید : 1171
نویسنده : وحید

 

فوتبال 3.5 بیلیون طرفدار

کریکت :2.5 بیلیون

هاکی روی چمن:2 بیلیون

تنیس:1 بیلیون

والیبال:900 میلیون

پینگ پنگ:850 میلیون


بیسبال:500 میلیون

 

گلف:450 میلیون

بسکتبال:400 میلیون


فوتبال آمریکایی:400 میلیون



:: موضوعات مرتبط: عکس های ورزشی , دانستنی های جالب , ,
تاریخ : جمعه 21 اسفند 1394
بازدید : 861
نویسنده : وحید

شقایق فراهانی در خانواده‌ای رشد كرده كه هنر و اهمیت به آن یكی از اولویت‌های اصلی بوده و تك‌تك‌ اعضای این خانواده در عرصه‌های هنری، به مدارج بالایی رسیده‌اند.
شقایق فراهانی در خانواده‌ای رشد كرده كه هنر و اهمیت به آن یكی از اولویت‌های اصلی بوده و تك‌تك‌ اعضای این خانواده در عرصه‌های هنری، به مدارج بالایی رسیده‌اند. او كه فرزند و تربیت‌شده اساتیدی چون استاد بهزاد فراهانی و استاد فهمیه رحیم‌نیا می‌باشد، خودش در 20سالگی مادر شده است و حالا سال‌هاست كه در كنار هنر بازیگری، هنر مادرشدن را نیز در زندگی‌اش به نمایش گذاشته. صحبت‌های او درباره كار، خانواده و زندگی بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است.
پركاری سال‌های اخیر
خوشبختانه در یكی، ‌دو سال اخیر پیشنهادات خوبی در سینما و تلویزیون به من شده و همین باعث شده پركار باشم. در جشنواره هم كارهای خوبی را در بخش‌های مختلف داشتم كه خوشحالم از اینكه این فیلم‌ها فرصت حضور در جشنواره را پیدا كردند. نكته‌ای كه در این فیلم‌ها وجود داشت این بود كه نقش‌های متفاوتی با یكدیگر بودند و همین موضوع برایم جذاب بود كه در نقش‌های متفاوت دیده شوم.
متفاوت و باورپذیر
بدون شك خیلی از دوستان و همكاران من در عرصه بازیگری دوست دارند در نقش‌های متفاوت از كارهای قبلی‌شان حضور داشته باشند چرا كه كلیشه شدن برای هیچكس خوشایند نیست. من هم دوست دارم نقش‌های متفاوتی بازی کنم و از طرف دیگر دوست دارم نوع بازی‌ام برای مخاطب باورپذیر باشد. این موضوع را قبلا هم گفته‌ام كه اگر مخاطب هنگام تماشای فیلم این حس را داشته باشد كه من برایش فقط نقش بازی می‌كنم، من شكست خورده‌ام!
از غم نان تا عشق
من کارهای متعددی را بازی کرده‌ام که بیشترشان را دوست دارم. جاهایی بوده که به عللی مانند همان غم ‌نان معروف یا رودربایستی رفته‌ام سر یك فیلم اما نمی‌توانم بگویم همه کارهایم را این‌طوری انتخاب کرده‌ام. خیلی از کارهایی را که بازی کرده‌ام واقعا دوست دارم و برای‌شان زحمت کشیده‌ام.
الگویی برای همیشه
در میان بازیگران، چهره‌های مختلفی بوده‌اند که هنر و توانایی‌های‌شان را قبول داشتم ولی چندان به این مساله که الگویی داشته باشم، فکر نکرده‌ام. بازیگر باید خودش باشد؛ نه حتی کپی خوب یک نمونه قبلی. اصلا زیبایی بازیگری به همین تنوع آن است نه تکرار شدن‌های متوالی. با این ‌همه سوسن تسلیمی را یکی از بهترین‌ها می‌دانم که حتی سال‌ها بعد از آنکه در سینمای ما حضور ندارد اما هنرش مانند اثری پررنگ و تازه در بازیگری می‌درخشد.
زنان سرزمین من
به زن‌های مهمی که در سینما اثرگذار بوده‌اند احترام می‌گذارم. به نظرم خود ما باید به ارزش زن اضافه کنیم. من هر نقشی را بازی نمی‌کنم و در زندگی هم به زن بودن خودم افتخار می‌کنم. از اینکه بروم در کاری یک زن بی‌تاثیر و خنثی باشم حذر می‌کنم و دوست ندارم زن را چیزی در حد گلدان و مبل و... در صحنه پایین بیاورم که تاثیری در فیلم ندارد و فقط ابزار است. برای همین زنانی را که در سینما برای رشد جایگاهشان تلاش کرده‌اند دوست دارم و به آنها احترام می‌گذارم؛ چه بازیگر، چه کارگردان، چه نویسنده، چه در هر رشته دیگری که کار کرده‌اند.
به دنبال استعداد
در خانه ما هر کسی استعدادش در زمینه‌ای بیشتر بود. برادرم در طراحی و نقاشی و من هم در بازیگری. برای همین وقتی می‌خواستیم وارد فضای بازیگری شویم، پدر و مادرم با حضور ما در سینما و این رشته خیلی موافق نبودند. البته در نهایت آدم‌ها خودشان مسیر خودشان را پیدا می‌کنند و اتفاق‌های خوبی را تجربه می‌کنند، چیزی که شاید در آن سال‌ها برای من کمتر رخ داد.
مادری کم سن و سال
مادر شدن از آن حس‌هایی است که تا تجربه نکنید نمی‌توانید درباره‌اش صحبت کنید. این اتفاق بزرگ‌ترین اتفاق در زندگی یک زن است. من خیلی زود و در 20 سالگی مادر شدم و بابت آن بسیار خوشحالم. شما با آمدن فرزند چیزهایی را به دست می‌آورید که با هیچ‌چیز در دنیا قابل مقایسه نیست. من در زندگی به لحظات سختی رسیدم که اگر وجود پسرم، سام نبود واقعا نمی‌توانستم تحمل کنم. جالب است که مادر شدن، یک دفعه شما را بزرگ می‌کند و من آن زمان حس نمی‌کردم 20 ساله هستم.
به خاطر پسرم
بی‌شک جاهایی بوده که من نتوانستم آن‌طور که باید برای سام مادری کنم اما این در زندگی همه روی می‌دهد و نمی‌توان گفت صرفا زنان بازیگر یا مردان بازیگر در مورد بچه‌های خود کوتاهی می‌کنند. به دنیا آوردن یک بچه آن‌قدر مسوولیت بزرگی است که شما همیشه نگرانید نتوانید درست از پس آن بربیایید. من گاهی نتوانستم خواسته‌های به‌جای پسرم را انجام دهم اما سعی کرده‌ام به اشکال دیگر، این نبودن‌ها را جبران کنم.
مادر و پدر حامی
بدون شك هر انسانی در زندگی نیاز به حمایت والدین خود دارد. برای من كه دقیقا همین طور بوده و حس می‌كنم خیلی خوشبخت بوده‌ام كه چنین پدر و مادری داشته‌ام. پدر و مادرم درواقع بال‌های پرواز من در زندگی بوده‌اند و نقشی كلیدی در زندگی من داشته‌اند. قطعا اگر در خانواده دیگری متولد شده بودم، سرنوشت دیگری داشتم.
بازیگران لوکس و پولدار
بازیگری همیشه برای خیلی از مردم یک مرحله از ترقی مالی به حساب آمده که فکر می‌کنند بازیگرها پول‌های آنچنانی و خانه‌های لوکس و زندگی اشرافی دارند. اما واقعا درصد کمی از جامعه بزرگ هنری از خودشان خانه دارند. عده زیادی از آنها حتی هنوز بعد از سال‌ها مستاجر هستند و اگر اتفاقی برای‌شان بیفتد یک بیمه ساده هم ندارند. فکر می‌کنید چند بازیگر پشتوانه مالی خوبی دارند که اگر در سال به هر علتی کاری به آنها پیشنهاد نشد به راحتی و با آرامش و بی‌دغدغه زندگی خود را سپری کنند. ما درست برعکس جهان رفتار می‌کنیم و هنرمندان‌مان فقط یک ظاهر لوکس دارند.
پذیرفتن واقعیت‌ها
باید منطقی صحبت كنم و واقعیت‌ها را بگویم. من هم مانند هر مادر دیگری با فرزندم دچار چالش‌هایی شده‌ام و هیچكس نمی‌تواند بگوید كه هرگز با فرزندش دچار مشکل نشده است ولی همیشه سعی كرده‌ام این چالش‌ها را مدیریت و آنها را برطرف كنم چرا كه با از بین بردن هر مشكل، مهر میان مادر و فرزند بیشتر و محكم‌تر می‌شود.
رهاتر از رهایی
نباید زندگی را سخت بگیریم. گاهی نباید به چیزهایی که داریم آن‌قدر وابسته شویم که نه‌تنها نبودشان بلکه حتی فکر نبودشان هم ما را آزار بدهد. خوب است کمتر خودمان را با زنجیرهای دست و پاگیری که اجازه نمی‌دهند لذت ببریم و راحت و آسوده نفس بکشیم، این طرف و آن‌طرف بکشیم. ما فقط یک‌بار به دنیا می‌آییم و باید تا آنجا که می‌شود خوب باشیم و خوب زندگی کنیم. خوب زندگی کردن فقط وابستگی‌ها و داشته‌های مادی نیست. باید عاشق بود. باید زندگی کرد و ارزش لحظه‌ها را درک کرد. باور کنید می‌شود بدون خیلی چیزها زندگی کرد و کمبودی هم حس نکرد.
دیدن زیبایی زندگی
آدمی نیستم که فقط غر بزنم و از بدی چیزها بگویم. اینکه خوبی‌های اتفاقات دوروبرمان را نبینیم و فقط به بدی‌های آن فکر کنیم باعث می‌شود نتوانیم از زندگی لذت ببریم. زندگی پر از چیزهای خوبی است و ما گاهی آنقدر مشغول بدی‌ها و غم‌هایش می‌شویم كه آنها را نمی‌بینیم؛مثلا درباره همین فضاهای مجازی، من همان‌قدر که از فضای مجازی لذت می‌برم و چیز یاد می‌گیرم، می‌توانم در آن نقایص را ببینم و آن را رد کنم. مهم این است که ما چگونه رفتار می‌کنیم. همه چیز آنقدرها بد نیست که تصور می‌کنیم.

ماجرای پشت و خنجر
به نظرم بعضی حرف‌هایی که گفته می‌شود و بعضا خود دوستان سینمایی عنوان می‌کنند، مصداق بارز خیانت کردن است. اینکه درباره پشت ‌صحنه سینما حرف‌های بدی بزنیم که اعتماد خانواده‌ها و مردم نسبت به آن از بین برود بسیار ناجوانمردانه است. خودمان که نباید به خودمان از پشت خنجر بزنیم. اینکه اتفاقات بد و بزه‌ها را فقط مختص یک کار بدانیم و طوری وانمود کنیم که اجر و زحمت شبانه‌روزی یک‌ عده کثیری از بین برود، حمایت از سینما و حرف حق زدن نیست. بهتر است قبول کنیم که اگر در عرصه‌ای به جایی نمی‌رسیم می‌تواند از بی‌استعدادی خودمان باشد. نمی‌توان گفت هر کسی به موفقیت رسیده پول و رابطه‌ای پشت سرش بوده است.



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , ,
تاریخ : جمعه 21 اسفند 1394
بازدید : 1649
نویسنده : وحید

 

 

بابی فیشر
بابی فیشر نابغه شطرنج، دانش آموز نا آرامی که مدرسه را ناتمام گذاشت و پیروزی سال ۱۹۷۲ او بر بوریس اسپاسکی روسی توفیق غرب بر بلوک شرق در اوج جنگ سرد دو جناح تلقی شد.
نام کامل: رابرت جیمز بابی فیشر
کشور: ایالات متحده آمریکا - ایسلند
تولد: ۹ مارس ۱۹۴۳ - شیکاگو , ایلینوی
مرگ: ۱۷ ژانویه ۲۰۰۸ (۶۴ سال) - ریکیاویک , ایسلند
عنوان: استادبزرگ شطرنج
قهرمانی شطرنج جهان: ۱۹۷۲-۱۹۷۵

بابی فیشر نابغه شطرنج، دانش آموز نا آرامی که مدرسه را ناتمام گذاشت و پیروزی سال ۱۹۷۲ او بر بوریس اسپاسکی روسی توفیق غرب بر بلوک شرق در اوج جنگ سرد دو جناح تلقی شد و خود در سال های بعد به نماد مسلم مبارزه با آمریکا و افشاگر جنایات آنها بدل شد، بر خلاف زمان حیاتش مرگ آرام و خاموشی را در ۶۴ سالگی در ایسلند تجربه کرده است. فیشر که با غلبه بر اسپاسکی در سال ۷۲ قهرمان شطرنج جهان شد و تا ۱۹۷۵ این عنوان را در اختیار داشت، جمعه ۲۹ دی ماه بر اثر بیماری کلیوی در کشور مذکور، جایی که پیروزی بزرگ ۳۶ سال پیش او بر حریف روس در آن مکان شکل گرفته و در ،۲۰۰۵ در اوج تقابل فیشر با دولت آمریکا به وی مأوا و پناهندگی اجتماعی داده بود، جان باخت.
فیشر در ماه های اخیر بیمار و اغلب بستری بود و خبر آن نیز در سایت های اینترنتی شطرنج آمده بود و دوستداران این ورزش فکری از آن مطلع شده بودند. با این حال به گفته اینار اینارسون سرکرده گروهی که در سال های اخیر روند کوشش برای اهدای پناهندگی و تابعیت ایسلند به فیشر را هدایت می کرد، وی مردی نبود که به دنبال توجه و رسیدگی پزشکان و درمان خویش باشد و اصولاً به داروها و روش معالجه غربی ها اعتقادی نداشت.
● حضور در بلگراد
فیشر افسانه ای، در سال ۱۹۹۲ یعنی در بیستمین سالگرد مبارزه تاریخی اش با اسپاسکی، در بلگراد ظاهر شد تا دوباره با وی دیدارهایی (دوستانه) داشته باشد، اما این مسئله در تعارض با قواعد بین المللی و نوع سیاست گذاری دولت آمریکا در آن زمان بود که سفر اتباع این کشور را به یوگسلاوی در اوج جنگ بالکان غیر قانونی می شمرد. بنابراین فیشر از آن زمان به بعد از جانب آمریکا یک قانون شکن شمرده شد و تحت پیگرد قرار گرفت. این مسئله سبب گشت او مثل سال های ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۲ در اکثر اوقات ناپدید و در عزلت باشد، ولی هر از چندگاه در مصاحبه هایی با رادیو فیلیپین دولت زیاده خواه آمریکا را بکوبد و صهیونیست ها را مشتی سارق و جانی بنامد.
این چنین بود که وقتی در سال ۲۰۰۴ با یک پاسپورت منقضی شده آمریکایی در فرودگاه ناریتای ژاپن دستگیر شد، تلاش زیادی از سوی آمریکایی ها برای دیپورت شدن او به آن کشور و محاکمه شدنش به جرم های فوق صورت گرفت، اما فیشر از این قضیه رست و پس از ۹ ماه بلاتکلیفی با کمک و مشارکت دولت ایسلند، به آن کشور بازگشت و تا آخرین روز ناآرام و پر ماجرای زندگی اش در همان جا ماند.
● بزرگ ترین افسوس
گری کاسپاروف شطرنج باز معروف روسی که از ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۴ قهرمان شطرنج آماتوری جهان و از آن تاریخ تا اوایل دهه جاری قهرمان شطرنج حرفه ای دنیا شناخته می شد، گفته است: «فیشر را باید پیشاهنگ و حتی پایه گذار شطرنج حرفه ای نامید، هرچندصحبت های بی پروای او در عمل یک عامل تبلیغی مناسب برای این رشته ورزشی خاص تلقی نمی شدند. بزرگترین افسوس من این است که او را هرگز از نزدیک ملاقات نکردم.»
خیلی ها فیشر را بهترین شطرنج باز تاریخ می انگارند و خود او نیز با شیطنت خاصی همین ادعا را مطرح می کرد، ولی زندگی نا آرام و ایده های خاص فیشر، او را پس از اوجگیری خیره کننده اوایل دهه ۱۹۷۰ به سمت سراشیبی و ناکامی سوق داد. گفته می شود که هوش ذاتی و IQ او از آلبرت اینشتین هم بالاتر بوده و بر این اساس تصور می گشت که ثروت بزرگی را خواهد اندوخت.
با این حال او به این امر نائل نشد و در حالی پول های کلان برای هر مسابقه خود طلب می کرد که مشابه ارقام درخواستی وی بیشتر در عرصه بوکس مشاهده می شد. این گونه رفتارها و برخوردها قطعاً باعث بهم ریختن تعادل و انسجام رقبایش و شکست آنها در برابر فیشر می شد. اما در عین حال او را از اکثریت مردم دور می ساخت و تنها کسانی که برای فیشر باقی مانده بودند، تعداد اندکی دوستان نزدیک وی و برخی دوستداران پر و پا قرص شطرنج بودند.
● بدون وقت برای شطرنج
قدر مسلم این که فیشر مخالف درجه اول صهیونیسم بود و از هر فرصتی برای بیان مضار و جنایات آنها سود می جست و دائماً در این زمینه روشنگری می کرد. اظهارات ضدآمریکایی فیشر نیز پیوسته بیشتر می شدند که هر چند امور بسیار پرارزشی بودند و پرده از تخلفات گسترده آمریکایی ها و دستیاران اسرائیلی آنها برداشت اما به اعتقاد کاسپاروف سبب می شد که دیگر وقت لازم را به شطرنج اختصاص ندهد و تخصص اول خود را کنار بگذارد؛ تخصصی که باعث شد وی در نبرد تاریخی اش با اسپاسکی در سال ۱۹۷۲ به رغم حضور یک لشکر مشاور و همراه و مربی و کارشناس در کنار شطرنج باز شوروی، بر این رقیب چیره و قهرمان جهان شود.
با این حال شکی نیست که فیشر عمداً و یا غیرآگاهانه به بهترین شکل از مسائل حاشیه ای برای تضعیف اسپاسکی (و هر حریف دیگر خود) سود می جست و با از بین بردن تمرکز آنها به آنچه می خواست، می رسید. او در همان نبرد تاریخی آن قدر بر سر شرایط و حتی میزان نور و روشنایی محل برگزاری مسابقه چانه زد که در نهایت بازی او با اسپاسکی به یک اتاق پشتی و دور از دوربین های تلویزیونی و عکاسی منتقل شد و در چنین مکانی بود که او توانست عقب ماندگی ۰-۲ اولیه خود را در برابر اسپاسکی جبران و در نهایت صاحب پیروزی ۸‎/۵ – ۱۲‎/۵ در برابر این رقیب روسی در ۲۱ بازی فیمابین دو طرف شود.
● وقف شطرنج
با این وجود کاسپاروف که در آن زمان در هیئت یک نوجوان مسابقه دو غول شطرنج در ریکیاویک را تماشا و تعقیب می کرد، می گوید چیزی که بیش از سایر عوامل چشم وی را در آن سری دیدارها گرفت، تخصص درجه اول فیشر و وقف و مصروف بودن وی به آن بازی ها و به شطرنج بود و این ویژگی فیشر که هر چه فکر و انرژی داشت، صرف کسب پیروزی در آن نبرد می کرد، بیش از هر چیزی برای او جلب کننده بود. کاسپاروف در دل زمستان ۲۰۰۸ و چند روز پس از مرگ نابغه شطرنج می گوید: «فیشر مهارت غیرقابل انکاری در بررسی صفحه شطرنج و حرکت مهره های خود بر روی آن داشت و این خصلت را به خوبی با فاکتور جنگ روانی و ستیزهای روحی همراه می ساخت و از این طریق تبدیل به بازیکنی غیرقابل دستیابی می شد.» «سه وی توزار گلیگوریچ» دوست سال های طولانی فیشر نیز با این گمانه زنی موافق بود و می گفت: «فیشر بسیار محکم و قوی از مواضع و محل استقرار مهره هایش روی صفحه شطرنج دفاع می کرد و حاضر به قربانی کردن هر چیزی بود و در این گونه مسائل استاد نشان می داد.»
● کاراکتر ناآرام
با این حال فیشر بعد از کسب عنوان جهانی در سال ۱۹۷۲ دیگر حاضر نشد آن طور که باید و شاید در صحنه حاضر باشد و چون در سال ۷۵ از رویارویی با کارپوف سرباز زد، مقام قهرمانی جهان را به این حریف سپرد. پس از آن بود که فیشر ناپدید و کمتر در اجتماعات رؤیت شد و حالت پارانویا و نگرانی های افراطی وی زمانی فزونی گرفت که در سال ۱۹۸۱ قیافه بی نظم و موهای به هم ریخته او بهانه ای برای اشتباه گرفتن وی با یک سارق بانک در ایالت کالیفرنیای آمریکا شد و فیشر مطمئن گشت که دست هایی علیه وی در کار است و رسانه های آمریکا را متهم به مسموم کردن افکارعمومی علیه خویش کرد. او بخصوص از این قضیه ناراحت بود که چرا این رسانه ها در توصیف وی مکرراً از واژه های «عجیب و غریب» و «غیرعادی» و «دیوانه وار» سود می جویند و به چه سبب اصرار در به تصویر کشیدن یک کاراکتر ناآرام از وی دارند.
در سال ۱۹۹۲ که فیشر با نادیده گرفتن تذکر اکید دولت آمریکا برای مسابقه ای تکراری اما دوستانه با اسپاسکی به یوگسلاوی رفت، وقتی متن تذکرنامه این دولت را به فیشر نشان دادند، او آن را فاقد کوچک ترین ارزشی توصیف کرد و آن ورقه را به گوشه ای پرت کرد و سپس اسپاسکی را از نو برد و این بار ۳ میلیون دلار دستمزد گرفت و قول داد که حتی یک دلار آن را نیز به عنوان مالیات نپردازد و چنین نیز کرد.
● بعد از ۱۱ سپتامبر
در سال ۲۰۰۱ بعد از واقعه ۱۱ سپتامبر فیشر در یک برنامه رادیویی در فیلیپین اتفاق مذکور را رویدادی عالی خواند و گفت : فقط این گونه مسائل سبب خواهد شد که دولت تروریستی آمریکا سر جایش بنشیند و صهیونیست ها که دستی در این دولت دارند، تنبیه شوند. با این حساب دولت آمریکا بیش از هر زمانی وی را تعقیب می کرد و خواستار بازداشت و محاکمه وی بود و رفتن او به ایسلند تنها گزینه ای بود که وی داشت. اما به گفته اینارسون او از این شرایط نیز راضی نبود، زیرا به نظر می رسید که داخل این کشور محبوس شده و حق سفر ندارد. سفر تازه و آخر او، این مشکل را هم حل کرده است.



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , زندگی نامه افراد مشهور , ,
:: برچسب‌ها: شطرنج , زندگی نامه ,
تاریخ : سه شنبه 8 دی 1394
بازدید : 1713
نویسنده : وحید

ورود توريست ممنوع!
بازديد از نقاط ناشناخته و مرموز در گوشه و كنار دنيا، يكي از كارهاي مورد علاقه گردشگران ماجراجويي است كه براي تجربه
ترس و وحشت قدم به اين مكان ها مي گذارند؛ افراد با دل و جرأتي كه دوست دارند در طول سفر، حادث ههاي جديدي را تجربه
كنند. با وجود اين، درهاي ورودي بعضي از اين مكان ها، به خاطر اتفاق هاي دلهره آوري كه در آنجا رخ داده به روي گردشگران
بسته است و به هيچ گردشگري توصيه نمي شود كه از نزديك از اين منطق هها بازديد كند يا به تنهايي قدم به داخل آنها بگذارد.
جنگل تاريك- ژاپن
ها يا « يورئي » يكي از وحشتناك ترين مناطق ژاپن به شمار مي رود؛ جايي كه به اعتقاد مردم اين كشور « آئوكيگاهارا » جنگل
روح هاي سرگردان در ميان شاخ و برگ درختان اين جنگل مخوف پرسه مي زنند و با زمزمه اي آرام از مرگ مي گويند. هرچند
وزش باد و پيچيدن آن در ميان شاخ و برگ درختان اين جنگل باعث به وجود آمدن چنين صداي مخوفي مي شود اما سابقه
اين مكان رعب آور باعث شده خيلي ها از تنها ماندن در جنگل آئوكيگاهارا هراس داشته باشند.
هم شناخته مي شود و در كوهستان فوجي قرار گرفته و همه جاي آن از « جنگل تاريك » آئوكيگاهارا كه بين محلي ها با نام
درخت هاي انبوه انباشته شده است. نكته عجيب اينجاست كه خيلي ها معتقدند اين جنگل، بهترين مكان براي مردن است!
تعداد زياد خودكشي هاي انجام گرفته در اين جنگل هم به اين شايعات دامن زده و اين طور به نظر مي رسد كه شاخ و برگ
درختان، افرادي را كه در اين جنگل تنها مي مانند به مرگ دعوت مي كند.
البته رفتن به اين جنگل كار ساد هاي نيست و به خاطر اينكه مسير منتهي به جنگل آئوكيگاهارا از سنگ هاي آتشفشاني پوشيده
شده، رسيدن به اين جنگل با دشواري هاي زيادي همراه است. افراد محلي و بوميان منطقه ادعا مي كنند كه به جز حضور ارواح،
در اين جنگل، اتفاقات غيرطبيعي زيادي هم رخ م يدهد؛ هرچند تاكنون آمار دقيقي از افرادي كه در آئوكيگاهارا دست به
78 جسد از ميان شاخ و برگ هاي جنگل مرگ پايين كشيده ، خودكشي زده اند در جايي ثبت نشده اما فقط در سال 2002
شدند و همين موضوع باعث شد اسم آئوكيگاهارا، بيشتر از قبل بر سر زبا نها بيفتد اما ماجرا به همين جا ختم نشد چرا كه
چهار سال بعد، 16 خودكشي ديگر در اين جنگل به ثبت رسيد.
نكته جالب اينجاست كه اگر كسي قدم به اين جنگل تاريك بگذارد، از همان ابتدا در گوشه و كنار آن با تابلوهايي روبه رو
قبل از اينكه تصميم به خودكشي بگيريد با » يا «. لطفا در تصميم خود تجديدنظر كنيد » مي شود كه روي آنها جمله هايي مثل
نوشته شده است! اما هيچ كدام از اين راهكارها نتيجه مطلوبي نداشته اند و خودكشي ها در آئوكيگاهارا «. پليس مشورت كنيد
همچنان ادامه دارد.
باغ هاي سمي- ايتاليا، انگليس
پادوآ يكي از معروف ترين فضاهاي سبز كشور ايتالياست كه به خاطر گياهان دارويي و سمي اي كه از قرن پانزدهم در آن پرورش
داده ميشود معروف ميشود. از آنجا كه بارها اتفاق هاي ناگواري براي بازديدكننده هاي آن پيش آمد، اين مكان هم به فهرست
نقاط ممنوعه دنيا براي سفر كردن اضافه شد.
قضيه از اين قرار بود كه بسياري از بازديدكننده هايي كه با اين گياهان سمي آشنايي نداشتند بر اثر تماس اشتباهي يا عمدي،
دچار مسمويت هاي شديد مي شدند و حتي در بعضي موارد جانشان هم به خطر مي افتاد. به همين خاطر، با وجود زيبايي هاي
زياد اين باغ، در آن به روي گردشگران بسته شده است. به جز پادوآ، باغ ديگري به اسم آلنويك هم در انگليس وجود دارد كه
به تازگي مجوز كشت گياهان سمي و دارويي با اهداف مشخص را به دست آورده؛ به همين دليل افراد عادي اجازه ورود به اين
باغ را ندارند.
گورستان سنت لوئيس- آمريكا
گورستان ها، هميشه به عنوان مرموزترين و رعب آورترين نقاط دنيا شناخته مي شوند. گورستان سنت لوئيس يكي از مكان هاي
ترسناكي است كه اسمش در فهرست مكان هاي ممنوعه براي سفر ثبت شده. سنت لوئيس، اسم يكي از سه گورستان
كاتوليك ها در نيواورلئان لوئيزياناست.
از آنجا كه آب هاي زيرزميني زيادي از اين منطقه عبور مي كنند، مسوولان گورستان تصميم گرفتند قبرهاي آن را در بالاي
زمين بسازند؛ براي همين هر سه گورستان روي سرداب هاي زيرزميني بنا شده اند. بيشتر قسمت هاي اين گورستان در قرن
هجدهم و نوزدهم ساخته شده و در نتيجه از رنگ و روي قبرها پيداست كه سال هاي زيادي از زمان دفن اجساد در آنها
مي گذرد.
افرادي كه به اين منطقه سفر مي كنند اجازه ندارند اين گورستان را به تنهايي ببينند؛ چون فضاي آن طوري است كه بدون
استثنا بيشتر افرادي كه به تنهايي به آن قدم گذاشته اند، با وحشت و دلهره زيادي روبه رو شده اند؛ آن قدر كه بعضي ها به فكر
خودكشي هم افتاده اند. به خاطر همين افرادي كه دوست دارند از نزديك اين گورستان اسرارآميز را ببينند بايد با گروه هاي
گردشگري به اين منطقه سفر كنند.
محوطه مري كينگ- اسكاتلند
از سال ها پيش، محوطه زيرزميني مري كينگ در شهر قديمي ادينبورگ اسكاتلند به عنوان يكي از اسرارآميزترين و
ترسناك ترين مكان ها شناخته مي شود؛ منطقه اي كه هيچ گردشگري به تنهايي جرأت حضور در آن را ندارد. از سال 1645
زندگي در اين محوطه زيرزميني، براي هميشه از بين رفت.
آنهايي كه در اين منطقه زندگي مي كردند به بيماري طاعون دچار شدند. مسوولان شهر هم تصميم گرفتند اين جايگاه
زيرزميني را بر سر ساكنان آن خراب كنند تا افرادي كه دچار طاعون شده اند همان جا بميرند. با اين حال پزشكان زيادي براي
مداواي طاعون زده ها داوطلب شدند.
« خيابان بخشش » آنها لباس هاي مخصوصي مي پوشيدند تا گرفتار اين بيماري مهلك نشوند. شايد به همين دليل است كه اسم
را به جايي كه مري كينگ در آنجا واقع شده داده اند. با اينكه تصميم مسوولان شهر براي خراب كردن اين محوطه با موافقت
روبه رو نشد، اما بيشتر ساكنان طاعون زده اين منطقه به خاطر بيماري جانشان را از دست دادند.
از همان زمان، خيلي ها درمورد ديده شدن روح سرگردان افرادي كه در مري كينگ مرده بودند، صحبت ميكردند. با گذشت
سال ها هنوز هم گفته مي شود كه در اين مكان رعب آور روح دختربچه اي به نام آني بارها و بارها ديده شده است. آنهايي كه
مدعي اند آني را ديد هاند مي گويند كه او هميشه به خاطر گم كردن عروسكش با چهره اي گريان ديده شده است.
براي همين گردشگران پردل و جرأتي كه به صورت گروهي به مري كينگ مي آيند به عنوان هديه، براي آني عروسك مي آورند
و يك اتاق پر از عروسك در اين محوطه به چشم م يخورد.
قصر ماشيكول- فرانسه
قصر ماشيكول در فاصله سال هاي 1404 تا 1440 محل زندگي جيل دو رايس شواليه بريتون بود. اما رايس به خاطر شواليه
بودنش مشهور نشده بود بلكه به خاطر جنايت هاي زيادي كه انجام داده بود به شهرت رسيده بود. او يكي از معروف ترين قاتلان
سريالي كودكان خردسال در قرن پانزدهم بود. در فاصله سال هاي 1432 و 1433 جنازه اولين كودك پيدا شد و پس از آن
قتل ها يكي پس از ديگري به وقوع پيوستند.
كم كم تعداد قرباني ها زياد شد اما هيچ ردي از قاتل ب يرحم آنها پيدا نمي شد. جيل دو رايس در تمام اين سال ها قربانيانش را
در قصر ماشيكول يعني جايي كه در آن زندگي مي كرد به كام مرگ مي كشاند. اما بالاخره اين شواليه مشهور فرانسوي شناسايي
و دستگير شد. البته او مدتي بعد در 26 اكتبر 1440 در شهر نانت به دار آويخته شد و از آن موقع به بعد، اقامتگاه او به يكي از
مخوف ترين نقاط دنيا تبديل شد.
گفته مي شود اين شواليه قاتل بعد از كشتن قرباني هاي كم سن وسالش جنازه بيشتر آنها را در ديوارهاي قصرش مخفي مي كرد.
نكته عجيب اينجاست كه بعدها كه اين مكا نها مورد جست وجو قرار گرفتند، بعضي از جسدها به دليل فرسودگي ساختمان از
در و ديوار بيرون زدند.
به خاطر همين سفر به اين منطقه از فرانسه و بازديد از قصر ماشيكول به تنهايي امكان پذير نيست و افراد علاقه مند بايد با يك
گروه گردشگري همراه شوند.
معدن آسبستوس- كانادا
معدن آسبستوس يكي از معادن ششگانه طبيعي پنبه نسوز در كاناداست. اين ماده مقاومت بسيار بالايي در برابر گرما دارد و به
سادگي آتش نمي گيرد و اين تنها خاصيت خوب آن است اما از طرفي چنانچه فردي مدام در مجاورت پنبه نسوز قرار بگيرد و از
هواي اطراف آن تنفس كند، نه تنها احتمال ابتلا به بيماري سرطان در او زياد مي شود بلكه ممكن است به بيماري هاي ديگري
هم دچار شود. استخراج اين ماده به حدي خطرناك است كه اتحاديه اروپا بهرهبرداري از آن را در سراسر اروپا ممنوع كرده. اين
در حالي است كه كارگران معادن پشم شيشه منطقه تتفورد در كانادا همچنان در حال فعاليت هستند و از همه مهم تر اينكه در
بخش هاي مسكوني اطراف معدن، خانواده هاي بسياري در كنار نخاله هاي پنبه نسوز زندگي مي كنند.
با اين حال طبعيت زيبا و بكر اطراف معدن، گردشگران زيادي را به اين منطقه م يكشاند؛ افرادي كه از خطرناك بودن پنبه
نسوز بي خبرند و از سر كنجكاوي به داخل معدن هم سرك مي كشند. به همين خاطر سفر به اين منطقه هم ممنوع اعلام شده
مگر در موارد خاص و با رعايت نكات ايمني و همراه داشتن ماسك اكسيژن براي تنفس هواي عاري از پشم شيشه.
پل هاي خودكشي- آمريكا، جمهوري چك، انگليس
ل طلايي سانفرانسيسكو هم يكي از مكان هايي است كه بازديد از آن به هيچ گردشگري توصيه نمي شود. براي اينكه با دليل اين
كار آشنا شويد بهتر است نام ديگر پل را بدانيد. پل طلايي سانفرانسيسكو بين مردم اين منطقه با نام پل خودكشي شناخته
مي شود. چرا كه افراد زيادي در طول سال براي خودكشي به آنجا مي روند و با پريدن به درون رودخانه زير پل به زندگي شان
خاتمه مي دهند.
طبق آخرين آمارها تا به حال 1200 نفر روي پل سانفرانسيسكو دست به خودكشي زده اند. داستان هاي عجيب شنيده شده
درباره اين پل، باعث شد كه اريك استيل مستندساز معروف انگليسي در سال 2005 به مدت چند ماه از تمام اتفاقاتي كه روي
پل مي افتاد فيلمبرداري كند.
نتيجه اين كار باوركردني نبود چرا كه در مستند، فيلم خودكشي 23 نفر ضبط شده بود. اين مستند جنجالي همان سال، با نام
پل منتشر شد و توجه بسياري از گردشگران را به اين منطقه جلب كرد.
البته پل طلايي سانفرانسيسكو تنها پل ممنوعه دنيا نيست؛ پل يابود جورج واشنگتن در سياتل هم به عنوان دومين پل مرگبار
آمريكا، بازديدكننده هاي زيادي را به اين منطقه مي كشاند. طبق آمارها تا به حال بيش از 230 نفر خودشان را از بالاي اين پل
به پايين انداخته اند. در جمهوري چك و شهر پراگ هم پلي به نام نوسل وجود دارد كه به خاطر خودكشي هاي زياد افراد نااميد،
معروف شده است.
در اين پل هم 300 نفر دست به خودكشي زد هاند. آمار خودكشي هاي روي اين پل در دهه 90 آن قدر زياد شده بود كه بالاخره
در سال 1997 ميله هايي به ارتفاع سه متر روي اين پل نصب شد تا مانع از پريدن افراد شود. پل هارنسي لين در لندن هم يكي
از ديگر پ لهاي مرگبار جهان است كه هر سال افراد زيادي براي اينكه خودشان را به آغوش مرگ بسپارند روي اين پل قدم
مي گذارند. به همين دليل بازديد از اين پل هم به هيچ گردشگري توصيه نمي شود.



:: موضوعات مرتبط: مکان های دیدنی دنیا , دانستنی های جالب , ,
تاریخ : سه شنبه 8 دی 1394
بازدید : 1504
نویسنده : وحید

عده اي هستند كه بعد از مرگ خود براي انتقام يا براي مشهور شدن يا به علت نداشتن هيچ وارثي وصيت هايي ميكنن كه
مورد تعجب همگان ميشود.در زير تعدادي از اين وصيت هاي عجيب را ميخوانيم:
-1 بچه بيشتر بياري ارث را ميبري:چارلز وانس ميلر،در سال 1926 درگذشت،او يك وكيل بود اما هيچ وارثي نداشت به همين
علت وصيت كرد تا اموالش را بفروشند و به زني كه بيشترين بچه را به دنيا آورده بدهند.در اين رقابت چهار زن با به دنيا اوردن
9 فرزند به مقدار مساوي از دارايي هاي ميلر برخوردار شدند.او با مرگ خود باعث شد 36 بچه زندگي خوبي داشته باشند.
-2 روزي يك شاخه گل: جك بني يك از كمدين هاي بزرگ آمريكا،بسيار عاشق همسرش بود.او وصيت كرد بعد از مرگش هر
روز يك شاخه گل رز به درب خانه همسرش ببرند.اين كار به مدت 9سال انجام شد تا سرانجام او نيز درگذشت.
-3 همه چيز مال سگم:الكساندر مك كويين يكي از طراحان خوب لباس،هيچ وارثي نداشت و تنها دوستش سگش بود او تمام
دارايي خود را به اين سگ بخشيد و مقدار زيادي نيز به كميته هاي حمايت از حيوانات كمك كرد.
-4 اززندگي درجوب تا كاخ نشيني:به مانند بالا كارلوتا ليبنستين پس از مرگش در سال 1991 مقدار زيادي پول براي سگ
خود به ارث گذاشت او همچنين خانه بزرگ و ويلايي خود را به تعدادي سگ بخشيد تا ديگر در جوي آب نخوابند و خانه
بزرگي داشته باشند.
-5 ملكه خساست:در سال 1997 وقتي هري هلمسلي درگذشت يك خانه به ارزش ميليون ها دلار از خود به
يادگارگذاشت.همسر سابق او اين اموال را مصادره كرد و با داشتن ثروت بسيار به علت پرداخت نكردن ماليات به زندان رفت.او
در سال 2007 از دنيا رفت و تنها مقدار كمي براي نوه هاي خود به يادگارگذاشت و حتي به دو تا از نوه هاي خود هيچي نداد.
-6 به خاك نسپاريد:جرمي بنتهام كه در دوران خود يك دانشمند و فيلسوف بزرگ بود در سال 1832 درگذشت و وصيت كرد
تا بدن اورا با يونجه پر كنند و بر روي يك صندلي بگذارند.بدن او امروزه در دانشگاه لندن وجود دارد.
-7 انتقام با سيگار:ساموئل برت به خاطر مخالفت هاي همسرش نميتوانست سيگار بكشد او پس ار مرگ وصيت كرد تا اموالش
به همسرش برسد به اين شرط كه او روزي 5 سيگار بكشد.
-8 يه قوطي قبر:شايد شما اسم فرد باير را نشنيده باشيد اما حتما قوطي هاي چيپس را ديده ايد.او با اختراع اين قوطي ها
توانست كمك عظيمي به اين عرصه بكند.او وصيت كرد تا پس از مرگش. بدنش را در اين قوطي جاي دهند.
-9 خاك سپاري در فضا:ژان رودنبري در سال 1991 درگذشت.او خالق پيشتازان فضا بود و وصيت كرد تا بدنش به فضا برود
.مقداري از بدن او با شاتل كلمبيا به آسمان برده شد و باقي بدنش در سفرهاي بعدي به فضا برده شد.
-10 آرزوي مرگ:ژان كنور در سال 1997 در كنتاكي درگذشت و يك خانه به ارزش زيادي براي بازيگر فيلم آرزوي مرگ به
ارث گذاشت اما خواهر او بسيار مخالفت كرد و تنها نيمي از دارايي او به اين بازيگر رسيد و او نيز اين پول را به خيريه بخشيد.



:: موضوعات مرتبط: جوک و طنز , دانستنی های جالب , ,
تاریخ : دو شنبه 7 دی 1394
بازدید : 1005
نویسنده : وحید

Men Are Just Happier People
مردان اصولا آدم هاي شادتري هستند
?What do you expect from such simple creatures
از موجودي به اين سادگي چه انتظاري داري؟
.Your last name stays put
نام خانوادگي تو باقي مي ماند
.The garage is all yours
تمام فضاي گاراژ به تو تعلق داره
.Wedding plans take care of themselves
برنامه ريزي براي عروسي خود بخود انجام ميشه
.Chocolate is just another snack
شكولات هم يك خوردني ديگه ست
.You can be President
مي توني رئيس جمهور بشي
.You can never be pregnant
هرگز حامله نميشي
.wear a white T-shirt to a water park You can
براي رفتن به پارك آبي مي توني تي شرت سفيد بپوشي
.You can wear NO shirt to a water park
براي رفتن به پارك آبي مي توني اصلا هيچي نپوشي
.truth Car mechanics tell you the
مكانيك اتومبيل به شما راست ميگه
.urinal The world is your
تمام دنيا آبريزگاه توست
gas station restroom because this one is just too You never have to drive to another
.icky
مجبور نيستي مصافت زيادي تا پمپ بنزين بعدي رانندگي كني به اين دليل كه دستشوئي اين يكي خيلي كثيفه
.a bolt You don't have to stop and think of which way to turn a nut on
مجبور نيستي براي اينكه بدوني مهره رو از كدوم طرف روي پيچ بچرخوني مدتي فكر كني
.Same work, more pay
كار يكسان، درآمد بيشتر
.Wrinkles add character
چين و چروك به تو شخصيت ميده
Wedding dress $5000. Tux rental-$100.100
لباس عروس 5000 دلاره، هزينه يك شب كرايه تاكسيدو فقط 100 دلاره
.your chest when you're talking to them People never stare at
وقتي با ديگران حرف مي زني به سينه ت نگاه نمي كنن
.feet New shoes don't cut, blister, or mangle your
كفش نو پاي تو رو زخم نمي كنه،
.time One mood all the
مي توني هميشه يك حالت داشته باشي
.over in 30 seconds flat Phone conversations are
مكالمه تلفني تو فقط سي ثانيه طول مي كشه
.You know stuff about tanks
خيلي چيز درباره مخزن آب توآلت مي دوني
.A five-day vacation requires only one suitcase
براي 5 روز مرخصي فقط به يك چمدان احتياج داري
.jars You can open all your own
خودت مي توني در تمام بطري ها رو باز كني
.for the slightest act of thoughtfulness You get extra credit
با كوچكترين كار متفكرانه اعتبار زيادي كسب مي كني
.still be your friend If someone forgets to invite you, He or she can
اگر كسي فراموش كرد تو رو دعوت كنه، چه زن و چه مرد، بازم دوست تو باقي مي مونه
.Your underwear is $8.95 for a three-pack
سه تا شورت براي تو فقط 8,95 دلار خرج داره
.enough Three pairs of shoes are more than
سه جفت كفش از سرت هم زياده
.problems in public You almost never have strap
هرگز در اماكن عمومي مشكلي با بند لباس زير نداري
.You are unable to see wrinkles in your clothes
تو قادر به ديدن چروك لباست نيستي
.color Everything on your face stays its original
هرچيزي روي صورت تو هميشه به رنگ طبيعي باقي مي مونه
.hairstyle lasts for years, maybe decades The same
يك مدل مو براي سالها، و يا ده ها سال كافيه
.You only have to shave your face and neck
تو فقط بايد موهاي صورت و گردنت رو بتراشي
.You can play with toys all your life
در تمام عمر مي توني با اسباب بازي بازي كني
.one color for all seasons -- One wallet and one pair of shoes
يك كيف پول و يك جفت كفش....و يك رنگ براي تمام فصلها كافيه
.You can wear shorts no matter how your legs look
پاهات هر شكلي كه باشن بازم مي توني شلوار كوتاه بپوشي
.with a pocket knife You can 'do' your nails
مي توني با چاقوي جيبي ناخن هات رو تميز و مرتب كني
.You have freedom of choice concerning growing a mustache
براي سبيل گذاشتن اختيار تام داري
.On December 24 in 25 minutes You can do Christmas shopping for 25 relatives .
مي توني براي 25 نفر از بستگان روز 24 دسامبر در عرض 25 دقيقه هديه بخري
.No wonder men are happier
پس عجيب نيست كه مردها شادتر هستن



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , ,
تاریخ : دو شنبه 7 دی 1394
بازدید : 1153
نویسنده : وحید

در حوزه سينما، برازنده آلفرد هيچكاك است. جملاتي منتخب از او در خاطر « استاد مسلم » سال ها گذشته و هنوزهم لفظ
مانده است. كارگرداني كه هنوز بسيار مي توان از او آموخت.

1 - تلويزيون حق زيادي به گردن روانشناسي دارد؛ هم از اين نظر كه اطلاعات خوبي درباره آن م يدهد و هم اين كه نياز به
روانشناسان را افزايش مي دهد.
-2 ديالوگ ها، صداهايي هستند مثل ديگر سروصداهاي فيلم. از زبان كساني خارج مي شوند كه در حقيقت، چشم هايشان مشغول
روايت داستان است.
3 - كنايه والاترين وجه ادبيات است.
دارد. اگر از يك بازيگر خوششان نيايد فقط كافي است كه پاك كن را بردارند. « ديزني » 4 - بهترين انتخاب بازيگر را كمپاني
( 5 - من آدم ترسويي هستم اين فهرست چندتا از چيزهايي است كه آدرنالين خونم را بالا مي برد: 1) بچه هاي كوچك 2
پليس ها 3) ارتفاع 4) اين كه فيلم بعدي ام به اندازه آخرين فيلمي كه ساخته ام خوب نباشد.
6 - من تمام سعي ام را به كار گرفتم تا از هر نوع سختي و پيچيدگي دور باشم. مي خواهم همه چيز دور و بر م ساكت و به
شفافيت بلور باشد.
7 - فيلم خوب فيلمي است كه حتي اگر صدايش را هم قطع كنيد، تماشاگران كاملا در جريان داستان قرارگيرند.
8 - زمان فيلم بايد متناسب با حوصله تماشاگر باشد.
براي من يك كمدي بزرگ است. يعني جز اين هم نبايد مي بود. « فيلم رواني » - 9
10 - از اين كه بتوانم تماشاگرها را مثل پيانو بنوازم واقعا لذت مي برم.
11 -صحنه هاي قتل را مثل صحنه هاي عاشقانه فيلم برداري كنيد و صحنه هاي عاشقانه را مثل صحنه هاي قتل.
تنها بازيگري است كه واقعا عاشقش هستم. « كري گرانت » - 12
13 - واقعا درك نمي كنم چرا خيلي ها آزمايشات شان را سر صحنه فيلم برداري انجام مي دهند. به نظر من همه چيز بايد از
قبل روي كاغذ آورده شود. مثل آهنگسازي كه بعد از ساعت ها كلنجار و بالا و پايين كردن نت ها، دست آخر موسيقي زيبايي
مي سازد. چيزي كه بايد به دانشجوها آموزش بدهيم اين نوع قدرت تخيل است. اين عنصر مهمي است كه معمولا همه ناديده
اش مي گيرند.
14 - تخم مرغ ها مرا به وحشت مي اندازند. حتي بدتر از وحشت، حالم را به هم مي زنند. يك حجم كروي سفيد، بدون هيچ
منفذي... تا به حال چيزي مشمئز كننده تر از شره زرده تخم مرغ بعد از شكستن ديده ايد؟ خون به خاطر رنگ قرمزش آدم را
سر حال مي آورد. اما زرده تخم مرغ... اه! من كه تا به حال حاضر به مزه كردنش نشده ام.
15 - درك مقوله ترس آنقدرها هم سخت نيست. ما همه در كودكي از چيزهايي مي ترسيديم. مثلا از اين كه شنل قرمزي
كوچولو با گرگ بد گنده روبه رو شود. الان هم چيزي عوض نشده. چيزي كه امروز ازش مي ترسيم از همان جنسي است كه
ديروز ما را مي ترساند. فقط نوع گرگ را عوض كرده اند.
16 - انتقام شيرين است و چاق تان هم نمي كند.
17 - بزرگ ترين شانسي كه در زندگي ام آوردم اين است كه واقعا آدم ترسويي هستم. راستش از اين لحاظ احساس سعادت
مي كنم. اين براي من يك موهبت است كه مقداري ترس در خودم حس كنم، چون به نظرم يك قهرمان شجاع نمي تواند يك
فيلم پرتعليق بسازد.
18 - روزي كسي به من گفت كه هر دقيقه يك قتل رخ مي دهد. بنابراين من ديگر وقتتان را نمي گيرم. برگرديد سركارتان.
19 - تنها راه خلاصي من از ترس هايم اين است كه درباره شان فيلم بسازم.
20 - يك راه حل عالي براي گلودردتان سراغ دارم: ببريدش.
21 -سابق بر اين هم بدمن ها سبيل هاي تابيده داشتند و هر وقت سگي مي ديدند لگدي نثارش مي كردند. امروزه تماشاگران
باهوش تر شده اند. آن ها ديگر دوست ندارند روي صورت آدم بده، نور تاكيدي بيندازيم و از بقيه جدايش كنيم. بدمن هاي
امروزي بايد از ميان مردم عادي و با همان ضعف ها و شكست ها انتخاب شوند.
22 - آدم كش ها در فيلم ها هميشه خيلي تروتميز و شيك نشان داده شده اند. كاري كه من انجام م يدهم اين است نشان دهم
كشتن يك انسان، مي تواند چه قدر سخت و كثيف باشد.
23 - من ضد پليس ها نيستم. فقط از آن ها مي ترسم.



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , سخنان بزرگان , ,
تاریخ : چهار شنبه 2 دی 1394
بازدید : 663
نویسنده : وحید

آيا ميدانيد كه گاهي به هم مي رسيم و مي گوييم 120 سال زنده باشي يعني چه و از كجا آمده؟
براي چه نمي گوييم 150 يا 100 سال يا ...
در ايران و در زمان ماقبل هجوم اعراب به ايران سال كبيسه را به اين صورت محاسبه مي كردند كه به جاي اينكه هر 4 سال
يكروز اضافه كنند (كه البته اضافه هم مي كردند) هر 120 سال يك ماه را جشن مي گرفتند و كل ايران اين جشن برپا بود و
براي اين كه بعضي ها ممكن بود يكبار اين جشن را ببينند و عمرشان جواب نمي داد تا اين جشن ها را دوباره ببينند به همين
دليل ديدن اين جشن را به عنوان بزرگترين آرزو براي يكديگر خواستار بودند هر كسي براي طرف مقابل آرزو مي كرد تا آنقدر
زنده باشي كه اين جشن باشكوه را ببيني و اين به صورت يك تعارف و سنتي بي نهايت زيبا درآمد. كه وقتي به هم مي رسيدند
بگويند 120 سال زنده باشي!



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , ,
تاریخ : چهار شنبه 2 دی 1394
بازدید : 882
نویسنده : وحید

آيا ميدانستيد كه تنها در طول زماني كه اين جمله را مي خوانيد در حدود 50 هزار سلول بدنتان ميميرد و سلول هاي جديد
جايگزين آن مي شود
آيا ميدانستيد كه در طول يك ساعت قلب شما آنقدر سخت كار مي كند كه مي تواند انرژي حمل يك جسم يك
تني به اندازه يك كيلومتر از سطح زمين را تامين كند ؟
آيا ميدانستيد كه اولين دوقلوهاي آزمايشگاهي اولين بار در سال 1981 به دنيا آمدند ؟
آيا ميدانستيد كه اگر سلول هاي موجود بر روي پوست بدن انسان را به دنبال هم بچينيم، طول آن به 45 مايل خواهد رسيد ؟
آيا ميدانستيد كه در طول يك سال، قلب يك انسان عادي 40 ميليون بار مي تپد ؟
آيا ميدانستيد كه بيشتر انسانها در يك دقيقه 25 مرتبه پلك مي زنند و بطور ميانگين هر انسان سالانه بيش از 13 ميليون
مرتبه پلك مي زند ؟
آيا ميدانستيد كه معده شما بايد هر دو هفته يكبار ماده مخاطي جديد ترشح كند در غير اينصورت خودش را هضم خواهد كرد
؟
آيا ميدانستيد كه شش سمت چپ كوچكتر از شش سمت راست است تا فضايي براي قلب ايجاد شود ؟
آيا ميدانستيد كه جراحي چشم يكي از پيشرفت هاي چشمگير در طب باستان به شمار مي رود ؟
آيا ميدانستيد كه عطسه در هنگام خارج شدن از دهان، سرعتي بالغ بر 100 مايل بر ساعت دارد ؟
آيا ميدانستيد كه اگر بدن شما خشك و يخ زده شود 10 % به وزن آن اضافه خواهد شد كه اين مقدار وزن اضافي را مايكرو
ارگانيسم هايي كه بر روي بدن قرار دارند، تشكيل مي دهند ؟
آيا ميدانستيد كه براساس آمارهاي اخيرسازمان جهاني سلامتي، روزانه در حدود 100 ميليون فعاليت جنسي رخ ميدهد؟
آيا ميدانستيد كه زمانيكه گوشت و شير را با هم مي خوريد، بدن به هيچ وجه كلسيم شير را جذب نمي كند و بهتر است ميان
مصرف گوشت و شير حداقل 2 ساعت فاصله باشد ؟
آيا ميدانستيد كه هر انسان در حدود نيم ساعت يك تك سلولي بوده است ؟
آيا ميدانستيد كه ما يك داروخانه كامل در بدن خود داريم و مي توانيم هر دارويي را در بدن خود توليد كنيم ؟
آيا ميدانستيد كه طول قد هر انسان سالم برابر هشت وجب دست خود اوست ؟
آيا ميدانستيد كه محققان اخيراً به اين نتيجه رسيده اند كه كليه انسان 500 عملكرد متفاوت دارد ؟
آيا ميدانستيد كه ساختمان عملكرد دست وال، سگ، پرندگان (بال ها) و انسان دقيقاً مشابه است ؟
آيا ميدانستيد كه سريع ترين عضله بدن انسان زبان اوست ؟
آيا ميدانستيد كه شبكه چشم 135 ميليون سلول احساس دارد كه مسئوليت گرفتن تصاوير و تشخيص رنگها را بر عهده دارد ؟
آيا ميدانستيد كه چشم انسان حدود 135 ميليون سلول بينايي دارد كه معادل يك دوربين 135 مگاپيكسل عمل مي كند ؟
آيا ميدانستيد كه چشم سالم انسان ميتواند ده ميليون رنگ را مختلف را ببيند و آنها را از يكديگر تميز دهد ؟
آيا ميدانستيد كه گوش و بيني شما در تمام طول عمر به رشد خود ادامه مي دهند ؟
آيا ميدانستيد كه چشم هاي ما از بدو تولد همين اندازه بوده اند، اما رشد گوش و بيني ما هيچ وقت متوقف نمي شوند ؟
آيا ميدانستيد كه دندان تنها بخش از بدن انسان است كه ترميم نمي شود ؟
آيا ميدانستيد كه شواهد نشان داده است كه انسان از هفتاد هزار سال پيش لباس بر تن مي كرده است ؟
آيا ميدانستيد كه ضريب هوشي انسان هاي معمولي بين 85 تا 105 است ؟
آيا ميدانستيد كه هر تار موي انسان ميتواند تا وزن 100 گرم رشد كند ؟
آيا ميدانستيد كه يك انسان نهايتا ميتواند با سرعت 35 كيلومتر در ساعت بدود ؟
آيا ميدانستيد كه كالبد شكافي انسانهاي جديد بسيار بيشتر از انسانهاي قديمي طول ميكشد ؟
آيا ميدانستيد كه انسان با خوردن 20 نيش از زنبور عسل در آن واحد خواهد مرد ؟
آيا ميدانستيد كه هر انسان ميتواند 1 دقيقه نفس خود را حبس كند و ركوردش در جهان 85 ثانيه است ؟
آيا ميدانستيد كه وزن اسكلت انسان بالغ 13 تا 15 كيلوگرم است ؟
آيا ميدانستيد كه انسان اوليه (ناندرتال ها) و اجداد اوليه انسان هر دو در يك زمان در اروپا بودند ؟
آيا ميدانستيد كه يك انسان 8 ثانيه بعد از قطع گردن هنوز به هوش است ؟
آيا ميدانستيد كه لايه بيروني پوست انسان هر 2 هفته يكبار با سلولهاي جديد تعويض ميشود ؟
آيا ميدانستيد كه انسان 9 هزار سال پيش از ميلاد براي اولين بار به كشاورزي پرداخت ؟
آيا ميدانستيد كه دويست ميليون موجود زنده روي زمين وجود دارد كه انسان يكي از آنها است



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , ,
تاریخ : یک شنبه 29 آذر 1394
بازدید : 1058
نویسنده : وحید

آيا ميدانستيد كه حس چشايي نوعي پروانه بزرگ 13 هزار بار دقيق تر از انسان است ؟
آيا ميدانستيد كه لاما شتر بدون كوهاني است كه به هنگام عصبانيت بر صورت طرف مقابل تف مي اندازد ؟
آيا ميدانستيد كه قلب گنجشك 100 بار در دقيقه مي تپد ؟
آيا ميدانستيد كه فيل تنها حيواني است كه مي تواند ايستادن روي سر و گردن را ياد بگيرد ؟
آيا ميدانستيد كه يك موش كور 14 سانتي مي تواند در يك شب تونلي به طول 91,4 متر حفر كند ؟
آيا ميدانستيد كه مرغ ها براي تخمگزاري احتياجي به خروس ندارند و خروس فقط براي بارور كردن تخم است ؟
آيا ميدانستيد كه كرم هاي ابريشم در 56 روز 86 هزار برابر وزن خود غذا مي خورند ؟
آيا ميدانستيد كه داركوب ها قادرند 20 بار در ثانيه به تنه درخت ضربه بزنند ؟
آيا ميدانستيد كه زمان گردش سياره عطارد بدور خود 2 برابر زمان گردش آن بدور خورشيد ميباشد ؟
آيا ميدانستيد كه 90 ٪ سم مارها از پروتئين تشكيل يافته است ؟
آيا ميدانستيد كه قلب ميگو ها در سر آنها قرار دارد ؟
آيا ميدانستيد كه گونه اي از خرگوش قادر است 12 ساعت پس از تولد جفت گيري كند ؟
آيا ميدانستيد كه سطح شهر مكزيك سالانه 25 سانتيمتر نشست ميكند ؟
آيا ميدانستيد كه بيشترين سرعت كه انسان دست يافته 40,000 كيلومتر با سفينه آپولو 10 است ؟
آيا ميدانستيد كه چين بيشتر از هر كشوري همسايه دارد چون چين با 13 كشور هم مرز است ؟
آيا ميدانستيد كه موريانه ها قادرند تا 2 روز زير آب زنده بمانند ؟
آيا ميدانستيد كه كبد انسان در 300 تا 500 روز نو ميشود، يعني اينكه از سلولهاي جديدي برخوردار ميشود ؟
آيا ميدانستيد كه درازترين دم به سوسمار آبهاي شور تعلق دارد كه درازاي آن به 3 متر ميرسد ؟
آيا ميدانستيد كه قدمت خالكوبي به بيش از 5000 سال ميرسد ؟
آيا ميدانستيد كه اغلب مارها داراي 6 رديف دندان ميباشند ؟
آيا ميدانستيد كه شمپانزه ها قادرند مقابل آينه چهره خود را تشخيص دهند اما ميمونها نميتوانند ؟
آيا ميدانستيد كه قلب والها تنها 9 بار در دقيقه مي تپد ؟
آيا ميدانستيد كه درازترين جانور يك نوع كرم خاكي است كه درازاي آن به بيش از 55 متر ميرسد ؟
آيا ميدانستيد كه اولين كليساي ساخت بشر يعني كليساي پطرس مقدس در انطاكيه تركيه ميباشد ؟
آيا ميدانستيد كه رشد تعداد ماشينها در جهان 3 برابر رشد جمعيت انسانهاست ؟
آيا ميدانستيد كه وزير دفاع اسراييل و رئيس حزب كارگر آن ايراني الاصل ميباشند ؟
آيا ميدانستيد كه ايران زمان شاه داراي ورزيده ترين خلبانان دنيا بود و تيم اكرو جتش حرف اول را در دنيا ميزد ؟
آيا ميدانستيد كه بيشترين آمار طلاق در جهان متعلق به ايران است ؟
آيا ميدانستيد كه اسم قاره ها با همان حرفي كه آغاز ميشود پايان ميابد ؟
آيا ميدانستيد كه شما نميتوانيد با حبس نفستان خود كشي كنيد ؟
آيا ميدانستيد كه خوك ها به دليل فيزيك بدني قادر به ديدن آسمان نيستند ؟
آيا ميدانستيد كه فندك قبل از كبريت اختراع شد ؟
آيا ميدانستيد كه بيشتر سر دردهاي معمولي از كم نوشيدن آب است ؟
آيا ميدانستيد كه زكرياي رازي به غير از الكل كاشف گوگرد هم هست ؟
آيا ميدانستيد كه ركورد ضربه زدن به توپ پيگ پنگ در مدت زمان 60 ثانيه 173 ضربه است ؟
آيا ميدانستيد كه مهمترين عامل افزايش طول عمر داشتن تناسب اندام به همراه وزني مناسب است ؟
آيا ميدانستيد كه 70 در صد جمعيت ايران زير 30 سال سن دارند و ايران جوانترين جمعيت دنيا را دارد ؟
آيا ميدانستيد كه خوردن كاهو مانع ريزش و سفيد شدن موها ميگردد ؟
آيا ميدانستيد كه براي جلوگيري از جوانه زدن سيب زميني درون سبد آن بايد يك عدد سيب قرار دهيد ؟
آيا ميدانستيد كه آب دريا داراي طلاست و اين مقدار در حدود 4 گرم در هر ميليون تن آب است ؟
آيا ميدانستيد كه يك نوع وزغ وجود دارد كه در بدن خود سم كافي براي كشتن 2200 انسان را دارد ؟
آيا ميدانستيد كه 350 هزار نوع كفش دوزك در جهان وجود دارد ؟
آيا ميدانستيد كه وال براي شكار از صداي بسيار بلندي كه دارد استفاده ميكند و طعمه را فلج يا ميكشد ؟
آيا ميدانستيد كه سريعترين قطار دنيا سرعت 581 كيلومتر دارد و اين نوع قطارها تنها در ژاپن وجود دارند ؟
آيا ميدانستيد كه چشم انسان حدود 135 ميليون سلول بينايي دارد ؟
آيا ميدانستيد كه مراسم موميايي كردن در مصر باستان 70 روز به طول ميانجاميد ؟
آيا ميدانستيد كه صدايي بلندتر از زمانيكه سفينه ايي به فضا پرتاب ميشود در جهان وجود ندارد ؟
آيا ميدانستيد كه در قديم ارزش نمك بيش از طلا بوده و از نمك براي نگهداري غذا استفاده ميشده است ؟
آيا ميدانستيد كه شكستگي استخوان ناشي از پوكي استخوان در زنان دو برابر مردان است ؟
آيا ميدانستيد كه توماس اديسون از تاريكي وحشت داشت ؟
آيا ميدانستيد كه چشم شتر مرغ از مغزش بزرگتر است ؟
آيا ميدانستيد كه الفباي مردم هاوايي 12 حرف دارد ؟
آيا ميدانستيد كه مورچه ها نميخوابد ؟
آيا ميدانستيد كه اسكندر و ژوليوس سزار صرع داشتند ؟
آيا ميدانستيد كه آدامس توسط يك فرمانده جنگي اختراع شد ؟
آيا ميدانستيد كه كد كشور روسيه 007 است ؟
آيا ميدانستيد كه ارتفاع برج ايفل در سرما و گرما بر اثر انقباض و انبساط 16 ساتني متر تغيير ميكند ؟
آيا ميدانستيد كه عقرب ميتواند سه سال بدون غذا زندگي كند ؟
آيا ميدانستيد كه يك كوروكوديل نمي تواند زبانش را بيرون در بياورد ؟
آيا ميدانستيد كه حلزون مي تواند 3 سال بخوابد ؟
آيا ميدانستيد كه به طور ميانگين مردم از عنكبوت بيشتر مي ترسند تا از مرگ! ؟
آيا ميدانستيد كه ملت آمريكا بطور ميانگين روزانه 73,000 متر مربع پيتزا مي خورند ؟
آيا ميدانستيد كه بچه ها بدون كشكك زانو متولد ميشوند كه در سن 2 تا 6 سالگي ظاهر مي شوند ؟
آيا ميدانستيد كه پروانه ها با پاهايشان مي چشند ؟
آيا ميدانستيد كه گرب هها مي توانند 100 صدا با حنجره خود توليد كنند در حاليكه سگ ها كمتر از 10 صدا ؟



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , ,
:: برچسب‌ها: اطلاعات عمومی ,
تاریخ : یک شنبه 29 آذر 1394
بازدید : 853
نویسنده : وحید

پيامبر (ص ) فرمود: (( زنى را به خاطر زيبايى اش تزويج نكنيد، زيرا شايد زيبايى او باعث هلاكت او شود، و به خاطر مالش
تزويج نكنيد كه شايد باعث سركشى او گردد، بلكه زن را به خاطر دينش به همسرى بگيريد)) .
يكى از عربها مى گويد: با شش زن ازدواج نكن : زنى كه زياد مى نالد؛ زنى كه زياد منت مى گذارد؛ زنى كه به مرد ديگرى
تمايل پيدا مى كند؛ زنى كه به هر چيزى خيره مى شود آن را مى خواهد؛ زنى كه زياد آرايش مى كند؛ و زنى كه به ديگران
دهن كجى مى كند و پرحرف است .
الياس (ع ) فرمود: با چهار دسته از زنان ازدواج نكن ، مختلعه ، مباريه ، عاهره و ناشزه . اما مختلعه زنى است كه هر ساعت بى
دليل طلاق مى خواهد؛ مباريه زنى است كه به ديگران فخر فروشى و به وسايل دنيايى افتخار مى كند؛ عاهره زن فاسقى است
كه دوست و رفيق براى خود دارد؛ خداى تعالى فرموده است : (( و لا متخذات اخدان )) ؛ و ناشزه زنى است كه در رفتار و گفتار
نسبت به همسرش برترى مى جويد كه از مصدر نشز به معنى زمين بلند گرفته شده است .
على (ع ) مى فرمود: (( بدترين خصلتهاى مرد، بهترين خصلتهاى زنان است و آنها عبارتند از: بخل ، كبر و ترس ، زيرا زن اگر
بخيل باشد مال خود و همسرش را نگاه مى دارد و اگر متكبر باشد، حاضر نمى شود با كسى سخن نرم و شائبه دار بزند و اگر
ترسو باشد از همه چيز بيمناك بوده و از خانه اش بيرون نمى رود و از رفتن .
به جايى كه در معرض تهمت باشد به خاطر ترس از شوهرش پرهيز مى كند.))
از ابوحمزه نقل كرده اند كه مى گويد: از جابر بن عبداللّه شنيدم كه مى گفت : خدمت پيامبر (ص ) بوديم ، فرمود: (( بهترين
زنان شما، زنى است كه اولادآور، مهربان و پاكدامن ، در ميان فاميل محترم و در برابر همسرش افتاده و فروتن ، نزد شوهر بى
حجاب و در برابر ديگران پوشيده باشد؛ زنى كه از همسرش حرف شنوايى دارد و مطيع فرمان اوست ؛ در هنگام خلوت با او در
اختيار اوست و بمانند اظهار اشتياق مرد، او اظهار نمى كند. آيا شما را از بدترين زنانتان آگاه نسازم ، زنى كه در بين خانواده
اش ذليل و در برابر شوهرش بزرگمنش ، نازا و كينه توز است ؛ زنى كه از كار زشت پرهيز ندارد؛ به هنگام نبودن شوهر بى
حجاب و در حضور او در حجاب است ؛ به حرف شوهر گوش نمى دهد و فرمان او را نمى برد و هنگامى كه همسرش با او خلوت
كند از خواسته او سر باز زند چنان كه مركب ناهموار از سوار شدن سرباز زند و هيچ عذرى را از شوهر پذيرا نباشد و هيچ
گناهى را بر او نبخشد.))



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , ,
:: برچسب‌ها: زن , ازدواج , روایت ,
تاریخ : یک شنبه 29 آذر 1394
بازدید : 802
نویسنده : وحید

باهوش ترين انسان تاريخ ويليام جيمز سايديس امريكايي در سال 1898 ميلادي ( 1277 شمسي به دنيا آمد او در يك سالگي
نوشتن را ياد گرفت و در 5 سالگي به 5زبان رايج دنيا تكلم ميكرد و در 11 سالگي استاد دانشگاه هاروارد بود او سر انجام در 46
سالگي در سال 1944 ميلادي درگذشت جالب توجه اينكه ضريب هوشي او 250 بوده است با اين توصيف كه ضريب هوشي
انسان معمولي بين 85 تا 115 است و اين رقم در انسانهاي نابغه بين 155 تا 200 قرار دارد براي مثال ضريب هوشي گاليله را
180 تخمين ميزنند و ضريب هوشي بيل گيتس بنيان گذار شركت نرم افزاري مايكروسافت 160 است.



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , ,
:: برچسب‌ها: باهوش , تاریخ , ضریب هوشی ,
تاریخ : شنبه 28 آذر 1394
بازدید : 790
نویسنده : وحید

كساني كه به طرف عقربهاي ساعت امضاء مي كنند انسان هاي منطقي هستند
كساني كه بر عكس عقربه هاي ساعت امضاء ميكنند دير منطق را قبول مي كنند و بيشتر غير منطقي هستند
كساني كه از خطوط عمودي استفاده ميكنند لجاجت و پافشاري در امور دارند
كساني كه از خطوط افقي استفاده ميكنند انسا نهاي منظّم هستند
كساني كه با فشار امضاء مي كنند در كودكي سختي كشيده اند
كساني كه پيچيده امضاء مي كنند شكّاك هستند
كساني كه در امضاي خود اسم و فاميل مي نويسند خودشان را در فاميل برتر مي دانند
كساني كه در امضاي خود فاميل م ينويسند داراي منزلت هستند
كساني كه اسمشان را مي نويسند و روي اسمشان خط مي زنند شخصيت خود را نشناخته اند
كساني كه به حالت دايره و بيضي امضاء مي كنند ، كساني هستند كه ميخواهند به قله برسند
كساني كه الان دارن با خود امضا ميكنند خيلي خنگ هستند كه يادشون نيست امضا شون چه شكليه!!!!



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , ,
:: برچسب‌ها: امضا , شخصیت شناسی ,
تاریخ : جمعه 27 آذر 1394
بازدید : 955
نویسنده : وحید

✅  شرکت هلدینگ چیست ؟ «شرکت هلدینگ شرکتی است که یک یا چند شرکت دیگر را کنترل میکند» در واقع هر شرکتی که سهام شرکت دیگری را جهت اعمال مدیریت در آن خریداری می کند یک شرکت هلدینگ است. سهام مدیریتی تعاریف متفاوتی دارد اما معمولا بین 16 درصد تا 50 درصد و غالبا بیش از 33 درصد را سهام مدیریتی میدانند. اکثر شرکتهای سرمایه گذاری که در ایران تاسیس شده اند مانند ملی، صنعت و معدن ، پتروشیمی ، بانک ملی ، غدیر، معادن و فلزات و ... در بخشی از سرمایه گذاریهای خود به عنوان هلدینگ عمل می کنند. برخی شرکتهای دیگر مانند سیمان فارس، سایپا و حتی صنعتی پیام هم هلدینگهایی هستند که شرکتهای دیگری را اداره می کنند. بعضی شرکتها هم نظیر بوعلی نه به قصد اعمال مدیریت که به قصد سود بردن از روند رشد سهام، سهام شرکتها را خرید و فروش می کنند و بنا بر این فاقد فعالیت هلدینگ است. هلدینگ بودن هم خوب و هم بد است. هلدینگها از طریق کنترل شرکت های خود می توانند به هم افزایی و سود بیشتر برسند اما در عوض هزینه سربار آنها به مراتب بیشتر است چون مدیریت شرکتهای تابعه چندان هم ارزان نیست. بعضی از شركت های سرمایه گذاری عادت دارند كه بیش از 50 درصد سهام شركتهائی را كه معمولا از نظر صنعت مشابه یا مرتبط هستند خریداری كنند مثل سفارس که یك هلدینگ سیمانی است . خرید سهام شركت های هلدینگ معمولا به دلیل سبدی كه دارند كم ریسك تر از خرید غیر هلدینگ است ولی ممكن است بازده شان هم به همین دلیل كمتر باشد. 



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , ,
:: برچسب‌ها: شرکت هلدینگ ,
تاریخ : جمعه 27 آذر 1394
بازدید : 1041
نویسنده : وحید

لاغر بشید بارژیم شیر در ١٢ روز

این رژیم برای افرادی مناسبه که میخوان چند کیلو از وزن خود را برای عروسى یا مهمونى سریع کم کنند . همچنین از این رژیم برای پاکسازی بدن مى تونید استفاده كنید . البته اگه وزن تان خیلى بالا هست میتونید در کنار رژیم های متعادل هر 2 ماه یک بار این رژیم را تکرار کنید. . رژیم شیر نوعی رژیم پاک کننده بدن از سموم است و بهمین دلیل مسکن اعصاب هم هست و فشار روانی ای بر فرد رِژیم گیرنده وارد نمیكنه ، این رژیم بدلیل دارا بودن کلسیم فراوان سلامت اسکلتی و عضلانی بخصوص در خانم ها را در بر دارد. . حالا بریم سراغ رژیم . صبحانه : 1 لیوان شیر کم چرب + 2 عدد خرما + 1 عدد میوه فصل . نهار : 2 لیوان شیر کم چرب + نصف موز + 2 عدد خرما . عصرانه : 1 لیوان شیر کم چرب + 1 عدد خرما + 1 عدد میوه فصل . شام : نصف سینه مرغ کباب شده یا آب پز + 1 سیب زمینی کوچک آب پز یا کباب شده + 1 کاسه کوچک سالاد ( کاهو ، هویج ، کرفس ، خیار ، گوجه و …



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , سلامت و بهداشت , ,
:: برچسب‌ها: لاغری , رژیم ,
تاریخ : چهار شنبه 25 آذر 1394
بازدید : 860
نویسنده : وحید



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , ,
:: برچسب‌ها: اتو , پیراهن , ترفند ,
تاریخ : سه شنبه 24 آذر 1394
بازدید : 958
نویسنده : وحید

کسی که سخنانش نه راست است و نه دروغ * *فیلسوف است**

کسی که راست و دروغ برای او یکی است، * *چاپلوس است**

کسی که پول می گیرد تا دروغ بگوید * *دلال است**

کسی که دروغ می گوید تا پول بگیرد، * *گدا است**

کسی که پول می گیرد تا راست و دروغ را تشخیص دهد * *قاضی است** **

کسی که پول می گیرد تا راست را دروغ و دروغ را راست جلوه دهد * *وکیل است** **

کسی که جز راست چیزی نمی گوید * *بچه است** **

کسی که به خودش هم دروغ می گوید * *متکبر است** **

کسی که دروغ خودش را باور می کند * *ابله است** **

کسی که سخنان دروغش شیرینست * *شاعر است** **

کسی که علی رغم میل باطنی خود دروغ می گوید * *همسر است** **

کسی که اصلا دروغ نمی گوید * *مرده است** **

کسی که دروغ می گوید و قسم هم می خورد * *بازاری است** **

کسی که دروغ می گوید و خودش هم نمی فهمد * *پر حرف است** **

کسی که مردم سخنان دروغ او را راست می پندارند * *سیاستمدار است** **

کسی که مردم سخنان راست او را دروغ می پندارند و به او می خندند * *دیوانه است* 



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , سخنان بزرگان , ,
تاریخ : دو شنبه 23 آذر 1394
بازدید : 860
نویسنده : وحید

فهرست ایمن‌ترین خودروها منتشر شد »

سرویس: اقتصادی - خودرو کد خبر: 94092212141 یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

خودروسازان ژاپنی و آلمانی در فهرست ایمن‌ترین خودروها در جاده‌های آمریکا شناخته شدند که تا اندازه‌ای به مدد افزوده شدن فناوری پیشرفته آنها برای جلوگیری از برخورد از مقابل بوده است. به گزارش ایسنا، گروه صنعتی "موسسه بیمه ایمنی بزرگراه" در گزارشی اعلام کرد تویوتا با 9 برنده که شامل خودروی پرفروش کمری بود در صدر فهرست Top Safety Pick قرار گرفت. هوندا موتور با هشت برنده در رتبه دوم، فولکس واگن با هفت برنده در رتبه سوم و سوبارو با شش برنده در رتبه چهارم قرار گرفت. در میان مدلهای آمریکایی، تنها مدل کرایسلر 200 و فیات 500 ایکس شرکت فیات کرایسلر اتوموبیل جایزه ایمنی خودرو را بدست آوردند. خودروسازان برای قرار گرفتن در رتبه برتر ایمنی "موسسه بیمه ایمنی بزرگراه" باید سیستم جلوگیری از برخورد از مقابل همراه با قابلیتهای ترمز اتوماتیک برای جلوگیری از تصادف از عقب داشته باشند. این خودروها پیش از برخورد با هدف در تستهایی که با سرعت 12 یا 25 مایل در ساعت انجام می‌شوند، باید بدون دخالت راننده متوقف شده یا سرعتشان کم شود. جوایز این موسسه که در تبلیغات خودروسازان مورد استفاده قرار می‌گیرند، امسال نسبت به سال گذشته معیارهای سخت گیرانه ای را دنبال کردند به طوریکه بیش از 20 برنده فهرست سال گذشته در فهرست امسال راه پیدا نکردند. فهرست "موسسه بیمه ایمنی بزرگراه" چند روز پس از این منتشر شد که رگولاتورهای ایمنی خودروی آمریکا پیشنهاد اصلاح تستهای ایمنی تصادف را مطرح کردند که تحت آن، خودروسازان اگر می‌خواهند رتبه پنج ستاره را دریافت کنند، ملزم می‌شوند فناوریهای جلوگیری از برخورد را در خودروهای جدید اضافه کنند. سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا تحت "برنامه ارزیابی جدید خودرو" سه رتبه جدید را برای خودروها و کامیونها در زمینه ایمنی عابرپیاده، وضعیت تصادف و جلوگیری از برخورد پیشنهاد کرده است. پیشنهاد این سازمان خودروسازان را تشویق می‌کند از فناوریهای پیشرفته ای مانند فناوری که "موسسه بیمه ایمنی بزرگراه" برای دادن رتبه برتر ایمنی خواستار آن است، استفاده کنند. بر اساس گزارش رویترز، برای نخستین بار سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا رتبه بندی تست تصادف برای خودروها را بر مبنای استفاده خودروسازان از فناوری اجتناب از برخورد قرار خواهد داد. رتبه بندی‌های جدید قرار است از مدل سال 2019 اعمال شوند.



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , ,
:: برچسب‌ها: خودرو , ماشین , ایمن ,
تاریخ : دو شنبه 23 آذر 1394
بازدید : 963
نویسنده : وحید

ﭘﺎﺳﺦ ﻫﺎﯼ ﺟﺎﻟﺐ ﯾﮏ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯ درامتحانﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺷﺪ ﺗﺎ ﻧﻤﺮﻩ ﺻﻔﺮ ﻧﮕﯿﺮﺩ، ﻭﻟﯽ ﻫﻤﯿﻦ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻋﻘﻞ ﻧﺎﻗﺺ ﺍﺵ ﺑﻌﺪ ﻫﺎ ﺩﻧﯿﺎ ﺭﺍ ﺗﺎ ﭘﺮﺗﮕﺎﻩ ﻧﺎﺑﻮﺩﯼ ﮐﺸﺎند... ۱-ﻧﺎﭘﻠﺌﻮﻥ ﺩﺭ ﮐﺪﺍﻡ ﺟﻨﮓ ﻣﺮﺩ؟ _ﺩﺭ ﺍﺧﺮﯾﻦ ﺟﻨﮕﺶ... ۲-ﺍﻋﻼﻣﯿﻪ ﺍﺳﺘﻘﻼﻝ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺩﺭ ﮐﺠﺎ ﺍﻣﻀﺎ ﺷﺪ؟ _ﺩﺭ ﭘﺎﯾﯿﻦ صفحه... ۳-ﻋﻠﺖ ﺍﺻﻠﯽ ﻃﻼﻕ ﭼﯿﺴﺖ ؟ _ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ... ۴-ﻋﻠﺖ ﺍﺻﻠﯽ ﻣﺮﺩﻭﺩ ﺷﺪﻥ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﭼﯿﺴﺖ؟ _ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ... ۵-ﭼﻪ ﭼﯿﺰﻫﺎﯾﯽ ﺭﺍ ﻫﺮﮔﺰ ﻧﻤﯿﺘﻮﺍﻥ ﺩﺭ ﺻﺒﺤﺎﻧﻪ ﺧﻮﺭﺩ؟ _ﻧﻬﺎﺭ ﻭ ﺷﺎﻡ... ۶-ﭼﻪ ﭼﯿﺰﯼ ﺷﺒﯿﻪ ﺑﻪ ﻧﯿﻤﯽ ﺍﺯ ﯾﮏ ﺳﯿﺐ ﺍﺳﺖ؟ _ﻧﯿﻤﻪ ﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﺁﻥ سیب... ۷-ﺍﮔﺮ ﯾﮏ ﺳﻨﮓ ﻗﺮﻣﺰﯼ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﺭﯾﺎﯼ ﺁﺑﯽ ﺑﯿﺎﻧﺪﺍﺯﯾﻢ ﭼﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ؟ -ﺧﯿﺲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ... ۸-ﯾﮏ ﻓﺮﺩ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺪﻫﺸﺖ ﺭﻭﺯ ﻧﺨﻮﺍﺑﺪ؟ _ﻣﺸﮑﻠﯽ ﻧﯿﺴﺖ ﺷﺒﻬﺎ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﺑد...! (اﯾﻦ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯ ﺁﺩﻭﻟﻒ ﻫﯿﺘﻠﺮ ﺑﻮﺩ) 



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , داستان کوتاه و رمان , ,
:: برچسب‌ها: هیتلر , سوال ,
تاریخ : شنبه 22 آذر 1394
بازدید : 806
نویسنده : وحید

خوردن میوه با معده خالی این متن شما رو اگاه می کنه. تا اخر بخونید وتا می تونید برای همه بفرستید. دکتر استفان مک با بسیاری از بیماران سرطانی غیر معمول رفتار برخورد می کند. ایشان قبل از پاک کردن بدن بیماران به وسیله انرژی خورشیدی، به شفای بیماری بیماران در بدن علیه مریضی باوردارند. متن زیر از ایشان را بخوانید: این یکی از راهکار های درمان سرطان است. احتمال موفقیت من در درمان سرطان حدود %80 است. بیماران سرطانی نباید بمیرند. علاج سرطان تقریبا پیدا شده است و رمز ان در خوردن میوه است. چه باور کنید چه نکید. من جدا متاسفم برای صدهابیماری که در راه درمان های رایج می میرند. خوردن میوه: همه ما فکرمی کنیمخوردن میوه به معنی خریدن، خرد کردن وگذاشتن در دهان است! این به این اسانی که شما فکر می کنید نیست.خیلی مهم است که بدانید چه وقت و چطور میوه بخورید. راه درست میوه خوردن چیست؟ میوه را بعد از وعده غذایی نخورید. "میوه را باید با معده خالی میل کنید." وقتی میوه را با معده خالی میخورید نقش بزرگی در سیستم گوارش وتامین انرژی زیاد برای کاهش وزن و بقیه کارهای روزانه ایفا میکند. میوه مهمترین بخش مواد غذایی است. فرض کنید دو تکه نان و تکه ای میوه خورده اید. تکه میوه اماده است مستقیم از گلو وارد معده شود درحالی که نان خورده شده قبل از میوه مانع ان می شود. به عبارتی کل وعده نان و میوه هدرو فاسدشده و تبدیل به اسید می شوند. درست زمانی که میوه با غذا تداخل پیدا می کند بقیه مواد باقی مانده فاسد می شود. درنتیجه لطفا میوه را با معده خالی یا قبل از وعده غذایی میل کنید. شنیده اید که مردم می گویند: هروقت هندوانه می خورم اروق می زنم، وقتی میوه استوایی می خورم شکمم باد می کند، وقتی موز می خورم احساس اسهالی می گیرم و.... در واقع اگر میوه با معده خالی خورده شود هیچ یک از این مشکلات پیش نمی اید. میوه با بقیه غذاها فاسد می شود و تولید گاز می کند در نتیجه دچار نفخ می شوید. سفیدی مو، کچلی، استرس زیاد و حلقه قهوه ای دور چشم اتفاق نمی افتد اگر میوه را با معده خالی بخورید. براساس تحقیقات دکتر هربرت جز لیمو و پرتقال که اسیدی هستند همه میوه ها در بدن قلیایی می شوند. اگر شما رمز خوردن می وه را دریافتید پس راز زیبایی، طول عمر، سلامتی، انرژی، شادمانی و وزن نرمال را یافته اید. وقتی می خواهید ابمیوه میل کنید فقط اب میوه تازه میل کنید نه ابمیوه داخل قوطی، بطری یا پاکت. حتی ابمیوه گرما دیده ننوشید. میوه های پخته نخورید چون هیچ ماده مفیدی به بدن نمی رساند!! شما فقط مزه ان را می چشید، پختن همه ویتامین ها را از بین می برد. با این حال خوردن میوه تازه حتی از نوشیدن اب ان مفیدتر است. اگر میخواهید ابمیوه تازه میل کنید ان را جرعه جرعه و به ارامی بنوشید تا با بزاق دهان مخلوط شود قبل از این که ان را قورت دهید. شما میتوانید 3 روز "روزه" میوه بگیرید تا بدن کاملا تصفیه شود. در طول این 3 روز فقط میوه بخورید وابمیوه تازه بنوشید. شما سورپرایز می شوید وقتی دوستانتان از شادابی شما حرف می زنند. کیوی: کوچک اما مقوی کیوی منبع خوبی برای پتاسیم، منزیم، ویتامین E و فیبر است. همچنین ویتامین C ان دو برابر پرتقال است. سیب: 1سیب در روز شما را از دکتر دور می کند! سیب کمی ویتامین C دارد. انتی اکسیدان و فلاونوید که تقویت می کند ویتامین C را و احتمال سرطان روده و حملات قلبی و مغزی را کاهش می دهد. توت فرنگی: میوه محافظ توت فرنگی درصد زیادی از انتی اکسیدان در مقایسه با بقیه میوه ها دارد و بدن را در مقابل سرطان، گرفتگی رگهای خونی و رادیکال های ازاد محافظت می کند.



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , سلامت و بهداشت , ,
:: برچسب‌ها: مطالب جالب , اموزش ,
تاریخ : جمعه 20 آذر 1394
بازدید : 798
نویسنده : وحید

⚫️ نشانه های ظهور :⚫️ 1. پیامبر(ص): سه پرچم در یك سال و یك ماه و یك روزخروج می كنند (1ـ سفیانی 2ـ خراسانی 3ـ یمانی ) 2. امام صادق(ع): مردی از اولاد عمویم زید در یمن خروج می كند. 3. پیامبر(ص): یمانی ازشیعیان امیرمومنان (ع) است خروج یمانی و سفیانی مانند دو اسب مسابقه همزمان به دنبال ییكدیگر است. 4. امام صادق(ع): در آن میان پرچم های هدایت از خراسان بیرون آمده با شتابی هر چه تمام تر منازل ررا طی كرده و پیش می تازند و تعدادیی از یاران قائم (عج) در میان آنها خواهند بود. 5. امام صادق(ع): هنگامی كه پرچم های سیاه از خراسان به راه افتاد به سویش بشتابید ولو با سینه خیز رفتن از روی برفها باشد. 6. امام صادق(ع): آگاه باشید كه آنها (سپاه خراسانی) یاران حضرت مهدی (عج) هستند و زمینه ی سلطنت جهانی او را فراهم می سازند. 7. امام باقر(ع): (سپاه خراسانی) پرچمها را جز به دست حضرت صاحب مهدی (عج) نمی دهند،كشته هایشان شهید است. 8. امام صادق(ع): قتل نفس زكیّه از نشانه های قطعی ظهور است. 9. پیامبر(ص): اگر سفیانی را ببینی او را پلید ترین مردم می یابی. 10. امام رضا(ع): سفیانی ویك تن از بنی كلب در بیت المقدس كشته می شوند. 11. امام حسین(ع): تحقیقاً منادی آسمانی به نام حضرت مهدی (عج) ندا می كند ، هر كس كه در شرق و غرب جهان باشد آن ندا را می شنود. 12. امام صادق(ع): منادی آسمانی اول صبح از آ سمان ندا می كند آگاه باشیدكه حق با علی(ع) و شیعیان اوست این ندا را هر قومی به زبان خود می شنود. 13. امام صادق(ع): پناهنده ای به خانه خدا پنا هنده شود آنگاه لشگر سفیانی به سوی او فرستاده می شود چون به سرزمین بیداء می رسند زمین آنها را در كام خود فرو می برد. 14. امام باقر(ع): سپاه سفیانی در سرزمین بیداء فرو می آیند پس منادی آسمانی بانگ می زند : ای سرزمین بیداء این جمعیت را نابود كن آنگاه همگی در كام زمین فرو می روند 



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , ,
:: برچسب‌ها: ظهور , نشانه ,
تاریخ : جمعه 20 آذر 1394
بازدید : 1017
نویسنده : وحید

عجیب ترین مرگ های جهان ! آرنولد بنت : داستان نویس انگلیسی(۱۸۶۷،۱۹۳۱) وی برای آنکه ثابت کند آب شهر پاریس از نظر بهداشتی کاملا سالم است، یک لیوان از آن را خورد و در اثر تیفوئید ناشی از آن در گذشت! آلن پینکرتون : موسس آژانس کارآگاهی آمریکا (۱۸۱۹، ۱۸۸۴) هنگام نرمش صبحگاهی به زمین خورد و زبانش لای دندان ماند و زخم شد و در اثر قانقاریای ناشی از این زخم درگذشت. آیزادورا دانکن : رقاص آمریکایی (۱۸۷۸، ۱۹۲۷) هنگامی که در اتومبیل بود، شال گردن بلندش به چرخ عقب اتومبیل گیر کرد و گردنش شکست و خفه شد. اسکندر کبیر : پادشاه مقدونی (۳۵۶ ،۳۲۳ ق.م) به دنبال دو روز میگساری و عیاشی در اثر تب درگذشت. تامس آت وی : نمایشنامه نویس انگلیسی (۱۶۵۲، ۱۶۸۵) مرد فقیری بود. به دنبال روزها گرسنگی سرانجام یک گیته به دست آورد و با آن یک لقمه گوشت خرید و از شدت ولع همان لقمه دهان پرکن اول گلو گیرش شد و خفه اش کرد! جروم ناپلئون بناپارت : آخرین بناپارت آمریکایی (۱۸۷۸، ۱۹۴۵) در سنترال پارک نیویورک، پایش به زنجیر سگ زنش گرفت و افتاد و در اثر زخم های حاصله در گذشت. رودولفونی یرو : ژنرال مکزیکی (۱۸۸۰، ۱۹۱۷) اسبش در شن روان گرفتار شد و سنگینی طلاهایی که به همراه داشت باعث فرو رفتن به درون ماسه شد. زئوکسیس : نقاش یونان (قرن پنجم ق.م) به تصویری که از یک ساحره پیر کشیده بود آنقدر خندید که یکی از رگ هایش پاره شد و مرد! لنگی کالیر : کلکسیونر آمریکایی (۱۸۸۶،۱۹۴۷) در خانه خود و در تله ای مهلک درگذشت. تله را برای دستگیری دزدان کار گذاشته بود. مارکوس لیسینیوس کراسوس : سیاستمدار رومی (۱۱۵، ۵۳ ق.م) این رهبر بدنام و صراف رمی به دست سربازان پارتی با ریختن طلای مذاب در حلقش درگذشت. هنری اول : پادشاه انگلیسی (۱۰۶۸،۱۱۳۵) در اثر افراط در خوردن مارماهی دچار ناراحتی روده شد و مرد. یوسف اشماعیلو : کشتی گیر ترک بر اثر سنگینی طلاهایی که به کمرش بسته بود در دریا غرق شد. چون نتوانست به راحتی شنا کند.



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , ,
:: برچسب‌ها: مرگ , عجیب , جهان ,
تاریخ : چهار شنبه 18 آذر 1394
بازدید : 856
نویسنده : وحید

ﺍﺯ ﻋﻮﺍﻃﻒ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﺭﮔﺎﻧﻬﺎﯼ ﺑﺪﻥ ﺭﺍ ﺿﻌﯿﻒ ﻣﯿﮑﻨﺪ : ۱ _ ﻋﺼﺒﺎﻧﯿﺖ : ﮐﺒﺪ ﺭﺍ ﺿﻌﯿﻒ ﻣﯿﮑﻨﺪ . ۲ _ ﻏﻢ ﻭ ﻏﺼﻪ : ﺷﺸﻬﺎ ﺭﺍ ﺿﻌﯿﻒ ﻣﯿﮑﻨﺪ . ۳ _ ﻧﮕﺮﺍﻧﯽ : ﻣﻌﺪﻩ ﺭﺍ ﺿﻌﯿﻒ ﻣﯿﮑﻨﺪ . ۴ _ ﺍﺳﺘﺮﺱ : ﻗﻠﺐ ﻭﻣﻐﺰ ﺭﺍ ﺿﻌﯿﻒ ﻣﯿﮑﻨﺪ . ۵ _ ﺗﺮﺱ : ﺑﺎﻋﺚ ﺍﺯ ﮐﺎﺭ ﺍﻓﺘﺎﺩﻥ ﮐﻠﯿﻪ ﻫﺎ ﻣﯿﺸﻮﺩ . ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻋﻮﺍﻃﻒ ﻣﻨﻔﯽ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺪﺑﺎﻋﺚ ﺳﻼﻣﺘﯽ ﺷﻤﺎ ﮔﺮﺩﺩ،ﭘﺲ ﺧﻮﻧﺴﺮﺩ ﺑﺎﺷﯿﺪ،ﺧﻮﺏ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﻨﯿﺪ،ﺧﻮﺏ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﮐﻨﯿﺪ ... ﺧﻮﺏ ﻋﻤﻞ ﮐﻨﯿﺪ . ﺷﺎﺩ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﻭ ﺩﺭﻫﻤﻪ ﺣﺎﻝ ﻟﺒﺨﻨﺪ ﺑﺰﻧﯿﺪ ... ﻭ ... ﻋﺎﺷﻘﺎﻧﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻨﯿﺪ !!! 



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , سلامت و بهداشت , ,
تاریخ : سه شنبه 17 آذر 1394
بازدید : 883
نویسنده : وحید

㾁Ǡدرس هایی از ژاپن   ژاپنی ها اصلاً پس انداز نمی کنند! -تورم درژاپن معمولا یا صفر است یا منفی است! -درژاپن خانه ویلایی به ندرت پیدا می شود! -از کار مردن در ژاپن، یک افتخار است! -حقوق یک معلم معادل 7500 دلار در ماه است! 240/000/000 ریال. -شکست درکار، برای یک مدیر، برابر مرگ است! -تمام معلمان دوره ابتدایی ، خانم هستند که گاهی از مادران بچه‌ها دلسوزترند! هنگام تعطیلی مدارس، بچه‌ها گریه می کنند!(واقعیته) خانم ها درژاپن، بعد از ازدواج،عموماً کارنمیکنند! مردان حقوق خود را به همسران خودمیدهند و از آنها پول توجیبی میگیرند -از اول تا سوم ابتدایی، هیچ امتحانی ندارند! در ژاپن یک: دانش آموزان همراه با مدرسین هر روز به مدت ربع ساعت به نظافت مدرسه می پردازند و این کار باعث تربیت نسلی متواضع و حریص بر نظافت می گردد دو: هر شهروند ژاپنی که سگ داشته باشد، همیشه کیف و کیسه های خاصی برای برداشتن فضولات آن به همراه دارد حرصشان بر نظافت، سرلوحه ی اخلاق خود قرار داده اند سوم کارگر نظافت و رفتگر را "مهندس بهداشت"می نامند و ماهانه پنج الی هشت هزار دلار آمریکایی می گیرد و برای ورود به این پیشه باید امتحانات کتبی و شفاهی داد چهارم ژاپن هیچ منبع طبیعی ندارد(نفت و گاز و سنگ و خاک و فولاد و مس و... ) و سالانه در معرض صدها زلزله قرار می گیرد اما این مسائل باعث نشده که این کشور را از این که دومین کشور اقتصادی در جهان باشد، باز دارد. پنج هیروشیما فقط طی ده سال توانست، از لحاظ اقتصادی به همان هیروشیمای قبل از سقوط بمب هسته ای بازگردد شش: استفاده از تلفن همراه در قطار، رستوران و تمام اماکن بسته ممنوع است و در موبایل هایشان به جای کلمه ی" بی صدا" از کلمه ی "اخلاق" استفاده شده است هفت یکی از مواد درسی اول تا ششم ابتدایی(گامی به سوی اخلاق) است که در آن اخلاق و شیوه تعامل با دیگران را آموزش می دهد هشتم با این که ژاپن از ثروتمندترین کشورهای دنیاست، اما پیشکار و خدامه نمی گیرند و این پدر ومادر است که مسئول فرزند و خانواده به شمار می آیند. نهم از اول ابتدایی تا سوم دبیرستان چیزی به نام "مردودی" ندارند! چون هدف تربیت، نهادینه کردن مفاهیم و ساختن شخصیت است نه فقط تعلیم و تلقین دهم در رستوران هر کسی به اندازه نیاز خود غذا برمی دارد و آخر کار در بشقاب شان چیزی نمی ماند...اسراف وجود ندارد یازدهم میانگین تاخیر قطار در سال هفت ثانیه است.مسولین مربوطه، بابت این تاخیر،هر آخر سال از مردم معذرت خواهی میکنن. مردمانی هستند که ارزش وقت را می دانند و با دقتی پایان ناپذیر بر ثانیه و دقیقه ها حریص هستند. دوازده دانش آموزان در مدارس مسواک خود را برداشته و بعد از صرف غذا دندان خود را تمیز می کنند و از همان کودکی مراقب سلامتی خود هستند. سیزده مدیر مدرسه نیم ساعت قبل از تقسیم شدن غذا از غذای دانش آموزان می خورد تا از سلامتی آن مطمئن شود و اگر از او بپرسی که چرا می گوید این دانش آموزان، آینده ی ژاپن هستند قابل تامله واقعا..



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , ,

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دنیای عکس ،دانلود رمان و آدرس zoodbia.Loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com