هفت ادویه سودمند برای بهبود عملکرد مغز


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 7 آذر 1396
بازدید : 1961
نویسنده : وحید

 

زردچوبه: این پودر زرد رنگ یک آنتی اکسیدان و ضدالتهاب قوی است. مصرف روزانه زردچوبه احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد. می‌توانید این ادویه را در انواع غذاهای ایرانی استفاده کنید. هم‌چنین از آن برای درست کردن نوشیدنی گرم همراه شیر و عسل استفاده کنید.

 

نعناع: افرادی که علاقه مند به نوشیدن قهوه و چای سیاه هستند می‌توانند دم‌نوش نعناع را جایگزین آن کنند تا هم از تاثیرات مشابه آن را در شادابی خود شگفت‌زده شوند هم حافظه و عملکرد مغز خود را تقویت کنند.

 

مریم گلی: از خانواده نعنا است و باعث افزایش حافظه می‌شود. هم‌چنین باعث واکنش‌هایی در مغز می‌شود که احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد. می‌توانید آن را به عنوان ادویه در مرغ یا سس ماکارونی و یا حتی در املت استفاده کنید. هم‌چنین مریم‌گلی خشک شده را می‌توانید مانند دمنوش مصرف کنید.

 

سیر: از به وجود آمدن لخته خون جلوگیری می‌کند. هم‌چنین کلسترول خون شما را بدون مصرف دارو تنظیم می‌کند. از اعصاب شما محافظت می‌کند. می‌توانید سیر رنده شده را حتی در سس سالاد، ماست و انواع غذاها استفاده کنید.

 

جعفری و آویشن: هر دو حاوی ترکیبی به نام آپی ژنین هستند که باعث تقویت ارتباط بین اعصاب می‌شود. تحقیقات بسیاری برای روش‌های درمانی با استفاده از این ترکیب برای درمان آلزایمر و افسردگی در حال انجام است. جعفری و آویشن را هم به صورت تازه و هم خشک شده در انواع غذاها، سالادها و حتی به صورت دمنوش می‌توان مصرف کرد.

 

رزماری: حتی استشمام این گیاه به عملکرد مغز شما کمک می‌کند. ترکیبات موجود در رزماری از تخریب نورون‌ها و هم‌چنین از سکته مغزی جلوگیری می‌کند. این گیاه را به صورت ادویه، دمنوش و حتی برای بخور و استشمام می‌توانید استفاده کنید.

 

 

بابونه: نوشیدن دمنوش بابونه و یا حتی استشمام آن باعث کاهش تاثیرات اضطراب و نگرانی و بروز خشونت می‌شود. این گیاه سلامت روحی شما را افزایش می‌دهد.





:: موضوعات مرتبط: سلامت و بهداشت , ,
:: برچسب‌ها: غذاهای سالم , ادویه جات سودمند ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دنیای عکس ،دانلود رمان و آدرس zoodbia.Loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com