عکس های قدیمی قبل ازانقلاب


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 6 تير 1394
بازدید : 2975
نویسنده : وحید

یکی از مشهورترین عکاسان مستند در قرن بیستم "بروس دیویدسن" در سال‌های قبل از انقلاب به ایران سفر می‌کند و ضمن عکاسی از خانواده شاه و دربار عکس هایی نیز از زندگی مردم به ثبت می رساند.

به گزارش مجله تاریخ فرادید، بروس دیویدسن امریکایی یکی از مهمترین عکسان قرن بیستم به شمار می رود که به خاطر عکاسی مستند و اجتماعی شناخته شده است. بروس عکاسی حرفه ای را پس از اتمام دوران خدمت سربازی خود در سال 1957 وقتی تنها 24 سال بیشتر نداشت آغاز کرد. او که از 10 سالگی شیفته عکاسی بود و به شکل آماتور از طبیعت عکاسی می‌کرد چندی بعد او اولین جایزه هنری خود را با عکاسی از یک جغد از مدرسه عالی "کداک" دریافت کرد.

او پس از پایان تحصیلات ابتدایی در موسسه فناوری "روچستر" به یادگیری فنون عکاسی حرفه ای پرداخت و از سوی مجله لایف به عنوان عکاس استخدام شد.

بروس بیشتر شهرت خود را مدیون عکاسی از جنبش اجتماعی امریکا در سال 1963 و نمایش عکس هایش در موزه هنر مدرن نیویورک است. او پیش از این تاریخ به پیشنهاد یکی از مهمترین عکاسان خبری آن زمان هنری کارتیه برسون که تاثیر بیاری نیز بر او گذاشته بود به عضویت آژانس عکس مگنوم نیز درآمده بود.

پروژه اصلی بروس از ابتدای عکاسی حرفه ای موضوعات اجتماعی و مستند بود و در این کار لحن و زاویه دید او که تحت تاثیر کارتیه برسون دانسته می‌شود موفقیت آثارش را دو چندان می کرد. او در سال 2004 جایزه عکاسی مستند "لوسی" و نیز مدال طلای یک عمر دستاورد هنری را در سال 2007 از مرکز هنرهای ملی دریافت کرده است.

اما آنچه در میان آثار این عکاس مستند جالب توجه است مجموعه عکس هایش از ایران پیش از انقلاب است؛ این عکس ها که تعدادی از آن دربار و وخانواده محمدرضا پهلوی و تعدادی دیگر زندگی مردم را نشان می‌دهد در سفری که او در سال 1964 میلادی یعنی سال 1343 شمسی داشته عکاسی شده اند. گرچه قاعدتا او در سفر به ایران بیشتر از این تعداد عکس گرفته اما همین 13 عکسی که از او قابل دسترسی است به جهت زیبایی بصری و ارزش تاریخی قابل توجه است. گفتنی است هیچیک از عکس ها جز اینکه در ایران گرفته شده است توضیح دیگری ندارد.

عکس های قدیمی

عکس های قدیمی

عکس های قدیمی

عکس های قدیمی

عکس های قدیمی

عکس های قدیمی

عکس های قدیمی

 




:: موضوعات مرتبط: عکس های قدیمی , ,
:: برچسب‌ها: عکس , عکس های قدیمی , ایران قدیم , عکس خفن , تصاویر تاریخی ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دنیای عکس ،دانلود رمان و آدرس zoodbia.Loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com